احمد وحیدی وزیر کشور با تاکید بر لزوم تقویت بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به ویژه در حوزه اقتصادی، امنیت در مرزهای مشترک را بسیار مهم دانست و اعلام کرد: کارگروه مشترک وزارتخانه‌های کشور ایران و پاکستان برای پیشبرد همکاری‌های فی مابین و رسیدگی سریع به مسائل مختلف تشکیل شده است.

کارگروه مشترک ایران و پاکستان برای پیشبرد همکاری‌های فی مابین تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین،«احمد وحیدی» عصر دوشنبه به وقت محلی در پایان سفر رسمی یک روزه خود به پاکستان پیش از ترک اسلام‌آباد گفت: روابط ایران و پاکستان به ویژه در حوزه اقتصادی باید قوی‌تر و گسترده از زمان فعلی باشد.

وی اظهار داشت: ظرفیت های همکاری دو کشور بیش از ۱۰ برابر فعالیت‌های فعلی است، لذا باید این ظرفیت ها را عملیاتی کرده و البته زیرساخت‌های آن نیز باید فراهم شود، موضوعی که در دیدارهای امروز با مقام‌های بلندپایه پاکستان نیز مورد تاکید قرار گفت.

وحیدی افزود: درخصوص فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی، برای مردم محلی در دو استان همجوار مرزی دو کشور نیز بحث شد که بسیار مهم بوده و مورد توافق طرفین قرار گرفت. با این حال در این خصوص برخی مسائل زیرساختی وجود دارد که باید سریعتر حل و فصل شوند.

اهمیت امنیت مرزهای دو کشور

وی امنیت مرزهای دو کشور را موضوع مهم دیگری در رایزنی‌های امروز خود با نخست وزیر، فرمانده ارتش و وزیر کشور پاکستان عنوان کرد و گفت: امنیت مرزها برای هر دو همسایه مهم است، برخی مایل به ایجاد اختلافات میان دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان هستند، حرف هایی را رد و بدل کرده و یا اتفاقات و جریانات تروریستی را طوری مدیریت می کنند که نشان می دهد هدفی جز تخریب روابط دو کشور ندارند.

وحیدی گفت: براساس توافقات انجام شده یک کارگروه مشترک میان وزارتخانه‌های کشور ایران و پاکستان تشکیل و مقرر شد که اعضای این کارگروه مرتب با یکدیگر در تماس باشند و همه مسائل فی مابین شامل پیشبرد همکاری و رسیدگی به امور امنیت، انتقال محکومین، نهایی شدن قرارداد امنیتی که از طرف ایران اجرا شده و طرف پاکستانی آن را باید به انجام برساند، مبارزه با قاچاق موادمخدر و قاچاق انسان را مورد بررسی قرار دهند.

وی در این خصوص اظهار داشت: در جلسات با مقامات پاکستانی به توافقات خوبی دست یافتیم. در این جلسات همچنین بر فعال‌تر شدن کمیسیون مرزی و نیز روان‌سازی فرآیند تعامل و همکاری بین مرزبانان دو کشور نیز تاکید شد.

وزیر کشور با اشاره به تحولات در منطقه از جمله در افغانستان گفت: درباره وضعیت این کشور همسایه و مواضع مشترک تهران و اسلام‌آباد نیز تبادل نظرهای خوبی صورت گرفت و تاکید شد که باید یک دولت قوی در این کشور همسایه تشکیل شود تا مردم آن از مشکلات فعلی رهایی یابند.
احمد وحیدی همچنین تاکید کرد: "مسئولان ایران و پاکستان خوشبختانه از زمینه‌های خوب و موثر از جمله اراده سیاسی قوی برای توسعه و تعمیق همه جانبه روابط برخوردارند، به خصوص اینکه اساس برنامه های سیاست خارجی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در ایران نیز بر تقویت حسن همجواری با همسایگان استوار است، به همین دلیل به دنبال توسعه روابط با همسایگان از جمله پاکستان هستیم که از قضا همسایه بسیار مهمی در کنار ما محسوب می‌شود."

وی در پایان گفت: دوستان ما در پاکستان از جمله نخست وزیر، فرمانده ارتش و وزیر کشور نیز بر توسعه روابط فی مابین تاکید داشتند در عین حال به نظر می‌رسد در زمینه اجرا توافقات نیز باید تلاش‌های بیشتری انجام شود و این کار شدنی است.

گفتنی است، وزیر کشور و اعضای هیات ایرانی عصر امروز و پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه سیاسی و نظامی پاکستان، اسلام‌آباد را به مقصد تهران ترک کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.