جلسه کارگروه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

تزریق بیش از ۱۳۸ میلیون دز واکسن کرونا در کشور

به گزارش قدس آنلاین، جلسه کارگروه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا عصر امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

در این جلسه که رییس دفتر رییس جمهور، وزرای بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس جمعیت هلال احمر نیز حضور داشتند، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در کشور و تعداد بستری ها و فوتی های ناشی از کرونا ارائه کرد.

عین الهی همچنین گزارشی از آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور و نیز میزان واکسن های تزریق شده ارائه کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۳۸ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده و پوشش تزریق نوبت اول واکسن در کشور ۹۱ درصد، نوبت دوم ۸۱ درصد و نوبت سوم ۳۲ درصد است.

در این جلسه همچنین وضعیت آمادگی بیمارستان ها در پیک ششم کرونا و درصد اشغال تخت های آی سی یو و تخت های بیمارستانی به تفکیک استان ها و نیز روند بستری و فوتی در گروه های سنی مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین با توجه به روند رو به رشد ابتلا به اومیکرون در کشور، بر ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا تأکید شد.

در ادامه این جلسه برخی پیشنهادات جهت طرح در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد این پیشنهادات برای تأیید نهایی در جلسه ستاد ملی مطرح شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.