بدون شک امروز یکی از روزهای خاص در فوتبال ایران خواهد بود!

غزل ‌عزل؟

ارائه درخواست عزل رئیس فدراسیون فوتبال از سوی بخش عمده‌ای از اعضای هیئت رئیسه سرآغاز یک تحول بزرگ مدیریتی بود، هرچند مسئولان فدراسیون فوتبال برای بقا در جایگاه مدیریتی خود در یک هفته اخیر تمام توان و انرژی خود را به کار گرفتند تا اردوگاه مخالفان خود را با حواشی مختلف به سمت تنش و درگیری هدایت کنند اما اراده اعضای مخالف هیئت رئیسه بر این بود که به هیچ عنوان روند کنونی مدیریت فوتبال ادامه پیدا نکند به همین دلیل دنبال این رفتند که با برکناری موقت رئیس فدراسیون فوتبال زمینه یک رنسانس مدیریتی را در فوتبال ایران به وجود آورند.

هرچند گمانه زنی‌ها از برتری مطلق مخالفان شهاب‌الدین عزیزی خادم خبرمی دهد، اما با وجود این، نزدیکان رئیس و مشاوران وی همچنان امیدوارند بتوانند در لحظات باقیمانده تا شروع جلسه رأی مخالفان را تغییر دهند، البته همزمان با این کوشش‌ها رئیس فدراسیون به بهانه روز پدر با رؤسای هیئت‌های فوتبال ملاقات کرد تا شاید با کمک آن‌ها در مجمع بعدی فدراسیون فوتبال راهی برای بقا پیدا کند اما ادبیات متفاوت آقای رئیس چندان کارساز واقع نشد تا کار برای رئیس سخت‌تر از قبل شود.

عزیزی خادم در گفت‌وگوی مجازی با رؤسای هیئت‌های فوتبال مدعی شد شائبه‌های مالی مطرح شده در خصوص مدیریت وی ساخته و پرداخته ذهن افراد مغرض است و تمام امور در فوتبال ایران شفاف است! اما نکته تأمل برانگیز این است که به گفته خیلی‌ها وی برای اثبات این مسئله هیچ سندی برای ارائه در اختیار ندارد.

اما این پایان شوک‌های ناگهانی برای رئیس فدراسیون نبود، او که امیدوار بود بتواند مجوز حضور حمیدرضا مهرعلی و حیدر بهاروند برای حضور در جلسه را بدست آورد با مخالفت جدی و استناد اعضای هیئت رئیسه به حضور غیر قانونی آن‌ها در بدنه فدراسیون فوتبال روبه‌رو شد تا در این مسیر هم ناکام بماند.

این اتفاقات سبب شد برخی نزدیکان وی موضوع لغو جلسه را مطرح کنند که بلافاصله با نامه رسمی احسان اصولی به حسن کامرانی‌فر این سناریو هم نقش بر آب شد تا جلسه هیئت رئیسه طبق برنامه برگزار شود.

کامرانی‌فر که چاره‌ای نداشت براساس قانون رفتار کند باوجود وابستگی شدید به شهاب عزیزی خادم در مصاحبه‌ای رسمی اعلام کرد خط به خط جلسه را براساس مفاد اساسنامه برگزار خواهیم کرد و نتیجه را بدون کم و کاست به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش خواهیم داد.

همزمان با این اتفاقات انتشار خبر لغو محرومیت مهرداد سراجی یک ضربه هولناک دیگر به جبهه حامیان عزیزی خادم وارد کرد، خادم که تصور نمی کرد مدیرعامل تازه وارد پیکان شکایت این باشگاه از مهرداد سراجی را پس بگیرد، سرانجام در برابر قانون سر خم کرد تا خبر لغو محرومیت سراجی به وی ابلاغ شود و هیئت رئیسه با اکثریت نفرات برگزار شود.

با وجود این، حالا به نظر می‌آید شهاب عزیزی خادم در آستانه یک‌سالگی مدیریتش در سئول جنوبی باید شاهد غزل عزل باشد تا نامش به عنوان ناکام ترین رئیس فدراسیون در تاریخ فوتبال ایران به ثبت رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.