در جلسه شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و توسعه مشارکت سکوهای پرمخاطب برای ترویج فرهنگ و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام تأکید شد.

توسعه همکاری‌های فرهنگی با سکوهای پرمخاطب، رویکرد جدید وزارت فرهنگ در دولت سیزدهم است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام حامد حاجی ملامیرزایی در جلسه شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی که در بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، اظهار کرد: امروز فضای مجازی تاثیرگذاری بالایی در جامعه دارد و برای تحقق اهداف فرهنگی باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.
وی با اشاره به رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فضای مجازی، افزود: تأکید  این وزارتخانه بر استفاده از این فضا و توسعه مشارکت سکوهای پرمخاطب برای توسعه فرهنگ ایرانی- اسلامی است.
رئیس توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اشاره به لزوم تقویت تولید محتوا توسط مردم، گفت: باید به سمتی برویم که زیرساخت‌های لازم به‌گونه‌ای فراهم شود که شاهد تولید محتوای دینی توسط مردم باشیم و نهضت شبکه‌سازی مردمی در حوزه تولید و نشر محتوای دینی به‌طور کامل محقق شود.
ملامیرزایی با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی افزود: تولید محتوای فاخر دینی مزیت مهمی است که باید از طریق حمایت از بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: تحول در تولید و نشر محتوای رضوی در فضای مجازی باید با کمک سکوهای پرمخاطب و همچنین اپلیکیشن رضوان به‌عنوان درگاه مردمی آستان قدس رضوی محقق شود.
ملا میرزایی ادامه داد: فضای مجازی محدودیتی برای برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها ندارد و باید به‌صورت مستمر از این ظرفیت استفاده کنیم و فرهنگ رضوی را در جامعه گسترش دهیم.
رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، با اشاره به آموزه‌های ائمه اطهار و امام هشتم علیه‌السلام، تاکید کرد: معرفی این آموزه‌ها به مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
وی با اشاره به حمایت  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی، تاکید کرد: تمام تلاشمان را به‌کار خواهیم گرفت تا محتوای دینی به‌صورت حداکثری در فضای مجازی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
ملامیرزایی در ادامه با اشاره به ارادت مردم به امام هشتم (ع) در قالب نامه‌هایی به امام رضا علیه‌السلام در جشنواره «دلنوشته‌ای به امام رضا(ع)»، گفت: می‌توان همه این نامه‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی بررسی کرد و بر اساس نکاتی که مردم نوشته‌اند، برای تولید محتوا برنامه‌ریزی‌های لازم را داشت.

توجه بنیاد امام رضا (ع) به فضای مجازی

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جشنواره‌های امام رضا علیه‌السلام در استان‌های مختلف، بیان کرد: ثبت‌نام و دریافت آثار از شرکت‌کنندگان جشنواره‌های رضوی به‌صورت الکترونیک و از طریق پرتال بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام انجام می‌شود.
محمودرضا برازش با اشاره به راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات رضوی توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام، افزود: این بانک در مرحله ورود اطلاعات بوده و می‌تواند مرجع مهمی برای علاقه‌مندان به آثار فرهنگی هنری پژوهشی مرتبط با امام رضا علیه‌السلام باشد.
وی با تأکید بر استفاده از فضای مجازی در نشر معارف رضوی، گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از دو سال گذشته برنامه‌ریزی‌هایی را برای حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی انجام داده و امروز با داشتن چندین صفحه عمومی و تخصصی در فضای مجازی، محتوای رضوی تولید و آثار جشنواره‌ها از این مسیر در اختیار مخاطبان قرار داده می‌شود.

منبع: ایبنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.