مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: ایده‌ها و خلاقیت کارگران در بخش تولید باعث گره‌گشایی در امور مختلف کشور شده و قابل تقدیر است.

 ایده‌ها و خلاقیت کارگران باعث گره‌گشایی شده است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا پناه امروز  در سی و سومین جشنواره قدردانی از کارگران، گروههای کار و واحدهای نمونه، خانه های بهداشت کارگری و کارفرمایان سلامت محور استان خراسان رضوی در مشهد افزود: کارگران در شیوع کرونا اجازه ندادند کمبودی در امور بهداشتی و سلامت جامعه داشته باشیم.

وی ادامه داد: جامعه کارگری و کارفرمایان بخش خصوصی به عنوان سربازان بخش اقتصادی کشور نقش خود را به اثبات رسانده و در کنار نظام و رهبری ایفای نقش کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: جامعه کارگری کشور توانسته است در شرایط تحریم، نیازهای داخل کشور را تامین کند و اکنون به عنوان یکی از بازوهای اصلی کشور در بخش صادرات حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: خراسان رضوی ظرفیت بسیار در بخش های مختلف صنعتی از جمله معادن، سیمان و خودرو دارد که موجب شده است این استان در میان سایر استان های کشور ممتاز شود.

پناه ادامه داد: هزار و هفت نفر از کارگران، اعضای گروههای کاری و واحدهای تولیدی این استان برای حضور در سی و سومین جشنواره "امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید" وزارت تعاون ثبت‌نام کردند.

وی گفت: ۸۵ درصد کارگران ثبت‌نام شده از خراسان رضوی در این جشنواره مرد و ۱۵ درصد زن هستند، همچنین ۵۹ درصد این کارگران در بخش صنعت، ۱۸ درصد در بخش کشاورزی و ۲۳ درصد در بخش خدمات فعالیت دارند.

هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی مشغول کار هستند.

۸۷۹ کارگاه تولیدی دارای بیش از ۱۰ کارگر در خراسان رضوی فعالیت دارند که ۵۴۰ کارگاه از این تعداد بین ۱۰ تا ۴۹ کارگر، ۱۴۹ واحد بین ۵۰ تا ۱۰۰ کارگر و ۱۹۰ کارگاه نیز افزون بر ۱۰۰ کارگر شاغل دارند.

همچنین هزار و ۱۷۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان فعال هستند که بیشترین تعداد این تشکلها مربوط به کارگران و ۱۸۱ تشکل هم مربوط به انجمن صنفی کارفرمایان است. بر این اساس خراسان رضوی از نظر تعداد تشکلهای کارگری و کارفرمایی رتبه دوم کشور را پس از تهران در اختیار دارد.  

"جشنواره امتنان" عنوان برنامه‌ای با افزون بر ربع قرن پیشینه است که هر سال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای "ماده ۱۹۵ قانون کار و ضوابط اجرایی آن" با هدف شناسایی و انتخاب کارگران مخترع، مبتکر، خلاق و مدیران واحدهای برتر کشور برگزار می‌شود.

انتظار از جشنواره امتنان هموار نمودن مسیر حوزه تولید کشور به سوی توسعه و استقلال اقتصادی از طریق کاهش وابستگی‌های مهندسی و فناورانه به خارج با تاثیر شایان بر شکوفایی توانمندیهای حرفه‌ای نیروی انسانی، کشف استعدادها و بروز خلاقیتها در محیط کار و تولید است.

یکی از دستاوردهای مهم جشنواره امتنان زمینه‌سازی برای صرفه‌جویی در هزینه با بهره‌گیری از ابتکارات، خلاقیتها و ابداعاتی است که هر سال در این جشنواره کسب می‌شود.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.