مسؤول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین گفت: با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران، قرارگاه راهیان نور و سازمان حفظ آثار و نشر دفاع مقدس، طرح جامع یادمان «شهدای ورزشکار» در سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود.

طرح جامع یادمان شهدای ورزشکار در سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عباس مطهری، مسؤول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین،با اشاره به تأکید رهبر انقلاب درباره لزوم بیان بمباران مسابقه فوتبال در زمان دفاع مقدس ابراز داشت:‌ رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای ایلام که آبان ماه برگزار شد، فرمودند: این حادثه‌ کوچکی نیست، این حادثه‌ بزرگی است؛ جا دارد که این‌ جور حوادث در ابعاد جهانی شناخته بشود، گفته بشود، تکرار بشود. این پیام مظلومیت شهدای ورزشکار ما است؛ جرمشان این بوده است که برای (سالگرد پیروزی) جمهوری اسلامی و برای انقلاب، مسابقه تشکیل دادند.

«شهدای ورزشکار» دومین قشر مورد توجه راهیان نور

وی افزود: با توجه به بیانات رهبر انقلاب دغدغه پیدا کردیم که برای این حادثه مسابقه فوتبال شهر چوار در استان ایلام کاری را انجام دهیم.کاری که در ابعاد جهانی قابل عرضه باشد. از آنجایی که این حادثه ارتباط مستقیمی با ورزشکاران و جوانان دارد، می‌خواهیم برخی ارگان‌های مرتبط با این موضوع را وارد عرصه کنیم.

مطهری با بیان اینکه توجه به یادمان‌ شهدای ورزشکار به عنوان دومین دستور کار سازمان متبوعش در جریان است،‌ اظهار داشت:‌ در قرارگاه سپاه و بسیج به دنبال این هستیم اقشار مختلفی را که سهم و نقشی در دفاع مقدس داشتند به صورت تخصصی برای زائران راهیان نور گویاسازی و شبیه‌سازی کنیم. به همین منظور، برپایی نمایشگاه‌ها و ارائه کارهای هنری در یادمان‌ها را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در اولین مرحله، موضوع «روحانیت در دفاع مقدس» را با همکاری حوزه علمیه قم و بسیج طلاب در دستور کار قرار دادیم که در راهیان نور جنوب کارهای آن انجام می‌شود.

مسؤول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج تصریح کرد: شهدای ورزشکار، دومین قشری است که مورد توجه قرار گرفته است که إن‌شاءالله با پیشنهاد به ستاد مرکزی راهیان نور و ارائه آن به وزارت ورزش و جوانان، مسؤولان استان ایلام، کمیسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی، فدراسیون فوتبال و آحاد ورزشکاران در نظر داریم در سال ۱۴۰۱ طرح جامع یادمان شهدای ورزشکار به مرحله اجرایی برسد.

وی گفت: در همین زمینه درصددیم با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران، قرارگاه راهیان نور و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کارگروهی با حضور متخصصان تشکیل شود تا همه شرایط برای اجرای این طرح در بعد جهانی مهیا شود و این یادمان در همان زمین فوتبال شهر چوار نصب شود.

مطهری با اشاره به شهادت ۹ فوتبالیست، یک داور و پنج تماشاچی در ۲۳ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۵ در زمین فوتبال چوار بیان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم کار مطالعاتی و طراحی جامع این یادمان در سال ۱۴۰۱ انجام شود. البته باید این طرح در شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور مطرح شود و به تبع آن، یادمان به تصویب برسد تا در برنامه پنج ساله هفتم کشور به عنوان طرح ملی وزارت ورزش و جوانان در دستور کار قرار گیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.