مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: باوجود قدمت قوچان و پیشینه تاریخی آن و تردد سالانه میلیون‌ها زائر و گردشگر از مسیر این شهرستان، ورودی‌ها و خروجی‌های این شهر چندان مناسب نیست و برای گردشگران جذابیتی ندارد.

ساماندهی ورودی‌های قوچان ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا خادم‌پیر امروز در آیین معارفه شهردار جدید قوچان اظهار داشت: زیبایی و رعایت اصول معماری از ضرورت های اصلی در شهرسازی امروز است و انتظار می رود شهرداری و شورای شهر قوچان با بازنگری در طرح جامع و تفصیلی این شهر، به زیباسازی ورودی های شهر و موضوعات ترافیکی، تعریض خیابان‌ها، ایجاد دسترسی‌ها و... توجه بیشتری کنند.

وی بابیان اینکه شهرداری قوچان برای پاسخگویی خوب به مردم نباید تنها به کسب درآمد از قبَل مردم بیندیشد، افزود: زمانی درآمد شهرداری از ناحیه میدان میوه و تره‌بار، کشتارگاه، میدان دام و پایانه مسافری تامین می شد، اما اکنون این بخش ها درآمدزایی چندانی ندارند و نمی توان به همان روش سنتی کار کرد، پس ضروری است به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار باشیم.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی بیان کرد: زمانی دولت برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری کمک می‌کرد، اما امروز شهرداری باید با درآمدهای پایدار اقدام به نوسازی این ناوگان اقدام کند.
خادم پیر افزود: در جریان سفر استاندار پیشین خراسان رضوی به شهرستان قوچان، مصوبات خوبی برای توسعه این شهر امضا شد اما هیچ‌یک پیگیری نشد، که از آن میان موضوع پیشگیری از سیلاب، ترمیم آسفالت خیابان‌ها و معابر باید در دستور کار جدی شهرداری باشد.

وی سرانه فضای سبز قوچان را پایین دانست و خاطرنشان کرد: از گستره بوستان ۷۰ هکتاری نشاط در قوچان، تنها هفت هکتار آماده‌سازی شده و این شهر فاقد بوستان ویژه بانوان است، در حالی که باید در نقاط مختلف شهر، بوستانهای ویژه بانوان طراحی و ساخته شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی یادآور شد: میزان مشخصی قیر رایگان از طریق وزارت کشور ابلاغ‌شده است که شهرداری قوچان باید پیگیر جذب آن باشد تا با تخصیص آن و نیز خرید قیر، یک نهضت آسفالت در این شهر راه بیفتد.

ضرب الاجل فرماندار قوچان برای مدیران پروازی

دادستان عمومی و انقلاب قوچان نیز در این مراسم گفت: فرماندار این شهرستان به مدیران غیرساکن و پروازی یک ماه مهلت داده است تا در محل خدمت خود سکونت پیدا کنند وگرنه نسبت به تغییر آنها اقدام خواهد شد.
حسن همتی فر افزود: وجود مدیر پروازی در قوچان، به معنای آن است که فرزند آن مدیر در مدارس شهری دیگر تحصیل کرده و از خدمات درمانی دیگر شهرها استفاده می کند، که در آن صورت این مدیر مشکلات مردم حوزه مسوولیت خود را درک نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان باید با همدلی و انسجام، طعم شیرین خدمت را به مردم بچشانند، گفت: دستگاه قضایی حمایت و تعامل حداکثری با مدیران دارد و هرجا تخلفی صورت بگیرد در راستای اجرای قانون با متخلفان برخورد قاطع می‌کند.
دادستان قوچان ادامه داد: یکی از نیازها در حوزه امنیت، استقرار پایش تصویری در شهر است که حتی شهرهای کوچک‌تر از قوچان نیز از این سامانه برخوردارند، اما قوچان از آن محروم است که باید در این خصوص اقدام شود.

همتی فر بر ضرورت نصب دوربین در مراکز خرید و فروش ضایعات توسط شهرداری، برای جلوگیری از فعالیت مالخران و نیز سر و سامان دادن به زباله گردها تاکید کرد.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به یک معضل در سطح کشور تبدیل‌شده که تاکنون اقدامات مناسبی در شهر قوچان صورت گرفته است اما باید به این مساله نگاهی جدی تری داشت.

مسوولان وعده دروغ ندهند

امام‌جمعه قوچان‌ هم با بیان اینکه مسوولان شهرستان باید دست از سیاسی‌کاری برداشته به مردم وعده و وعید دروغ ندهند، گفت: مردم قوچان می‌خواهند استعدادهای درونی آن‌ها باور شود زیرا تاکنون برخی نیروهای غیربومی که اعتقادی به قوچان و توسعه و آبادانی آن، نداشته اند، به این شهرستان آسیب زده اند.
حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق با اشاره به حضور برخی مدیران پروازی در این شهرستان، گفت: اینکه مسوولی با استقرار در مهمانسرای اداره، از آب و برق و... رایگان استفاده کند دیگر نخواهد توانست با مدلی که اسلام گفته است، به مردم خدمت کند.

در این مراسم سیدابوالفضل فاضلی حق‌پناه به عنوان شهردار جدید قوچان معرفی شد.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.