مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج مثبت آزمایش‌های کرونا در موج ششم شیوع این ویروس در برخی شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه به ۸۰ درصد رسیده است.

نتایج مثبت آزمایش‌های کرونا در خراسان رضوی به ۸۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدحسن درخشان افزود: این در حالی است که در ابتدای بهمن ماه امسال بطور میانگین نتیجه پنج درصد آزمایش‌های کرونا و در طول موج پنجم شیوع کرونا بطور میانگین نتیجه ۶۵ درصد آزمایش‌ها در مناطق زیرپوشش این دانشگاه مثبت بوده است.

وی ادامه داد: برخی افراد با تصور اینکه سویه اومیکرون در حد یک بیماری سرپایی است، اقدام به خود درمانی می‌کنند که باید از این اقدام به شدت اجتناب کرده و به درمانگاهها و مطب‌های پزشکان مراجعه کنند تا درمان اصولی دریافت نمایند.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سویه اومیکرون به خصوص در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند یا مبتلا به بیماری زمینه ای هستند به شکل شدیدتر بروز می‌کند.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی قرنطینه سالمندان، بیماران زمینه‌ای و مادران باردار ضروری است افزود: در شیوع سویه اومیکرون اطفال زیر پنج سال، کودکان، نوجوانان و جوانان ابتلای بیشتری دارند و کودکان می‌توانند ناقل بیماری باشند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

هم‌اکنون هزار و ۱۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند و تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا طی روزهای گذشته هزار و ۲۰۰ نفر بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.