معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به رتبه اول کشور در زمینه تولید علم گفت: باید علم به صورت عملیاتی و کاربردی دنبال شود.

معاون وزیر علوم: رتبه اول علم در منطقه هستیم

به گزارش قدس آنلاین، علی خیرالدین عصر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه خلیج فارس اظهار داشت: کشور ما رتبه پانزدهم دنیا در زمینه تولید علم را دارد و رتبه اول منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید علم به صورت عملیاتی و کاربردی دنبال شود افزود: شرکت‌های دانش بنیان ۶۵ هزار شغل در کشور ایجاد کرده‌اند که ۵۰ هزار شغل ایجاد شده توسط دانش آموختگان و دانشگاهیان است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: انتظار می‌رود که در استان یک شورای اقتصادی برگزار شود و رئیس پارک علم و فناوری باید عضو شورای برنامه ریزی و توسعه استان باشد و اولویت اصلی هم تعامل بین پارک علم و فناوری و دانشگاه باشد.

وی تاکید کرد: باید اعلام کنم که بوشهر یکی از پنج استانی است که منطقه ویژه فناوری دارد و با تصویب نهایی پهنه فناوری در شورای عالی عتف، بوشهر از معدود استان‌های کشور است که پهنه فناوری را در دل خود جای داده است.

خیرالدین بیان داشت: ۵۰ درصد اساتید دانشگاه خلیج فارس در حوزه فناوری و نو آوری وارد شده‌اند، حتی در حوزه‌های علوم انسانی و فناوری‌های نرم، که این مورد در سطح کشور حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است، نیز اساتید ورود کرده‌اند و این بیانگر تلاش و کوشش تمامی اعضای زیست بوم فناوری و نو آوری است.

در این مراسم ضمن تکریم عبدالمجید مصلح، محمد مدرسی به عنوان رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر معارفه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.