وزیر امور خارجه با بیان اینکه گفت‌وگوها در وین به نقطه‌ای رسیده که نیازمند اتخاذ تصمیمات سیاسی طرف غربی برای رسیدن به توافق است، گفت: آلمان، فرانسه و انگلیس باید به نقش خود به عنوان اعضای برجام‌ توجه و تلاش کنند تا حقوق و منافع مشروع ایران رعایت شود.

آلمان، فرانسه و انگلیس برای رعایت حقوق و منافع مشروع ایران در مذاکرات تلاش کنند

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در یکی از آخرین برنامه های سفرش به آلمان و در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با خوسه مانوئل آلبارز همتای اسپانیایی خود دیدار کرد و در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مذاکرات هسته‌ای در وین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار از محموله کمک واکسیناسیون ارسالی از سوی اسپانیا برای مردم افغانستان و آوارگان این کشور قدردانی کرد. 

وی با اشاره به وضعیت ویژه و بغرنج افعانستان بر ضرورت مساعی همه کشورها برای کمک به مردم این کشور تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین خاطر نشان کرد: گفت‌وگوها در وین به نقطه‌ای رسیده است که نیازمند اتخاذ تصمیمات سیاسی طرف غربی برای رسیدن به توافق هستیم و در این راستا سه کشور اروپایی باید به نقش خود به عنوان اعضای برجام‌ توجه و تلاش کنند حقوق و منافع مشروع ایران رعایت شود. 

امیرعبداللهیان درباره روابط دوجانبه تهران و مادرید تاکید کرد: شایسته است مسیر همکاری ها را تسریع کنیم و به ویژه در حوزه دارویی و حفظ منابع آبی و در حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، حمل و نقل ریلی و  هوایی زمینه‌های خوبی برای گسترش روابط وجود دارد.

وی از همتای اسپانیایی خود برای سفر به تهران و پیگیری توسعه و گسترش روابط دوجانبه دعوت کرد.

آلبارز: از میزبانی ایران از آوارگان افغانستانی قدردانی می کنم

خوسه مانوئل آلبارز وزیر خارجه اسپانیا نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدار با همتای ایرانی خود، از میزبانی ایران از آوارگان افغانستانی قدردانی کرد و آمادگی کشورش را برای همکاری در حوزه کمک رسانی به آوارگان افغانستانی اعلام کرد.  

آلبارز خاطر نشان کرد: اراده مادرید برای حفظ و ارتقای روابط در ابعاد مختلف به ویژه اقتصادی در دوره تحریم سخت بود ولی تصمیم گرفتیم در ایران بمانیم و این نشانگر اهمیتی است که ایران برای دولت و مردم اسپانیا دارد.

وی همچنین با اشاره به ریاست دوره اسپانیا بر اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال میلادی جاری بر آمادگی مادرید برای تعامل و همکاری و رایزنی با تهران در ظرفیت ریاست دوره ای اتحادیه اروپا به خصوص در مورد مسایل منطقه تاکید کرد. 

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا در این دیدار همچنین در خصوص مسائل مرتبط با منطقه غرب آسیا و خلیج فارس و آخرین اوضاع یمن و افغانستان تبادل نظر کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.