بلاتکلیفی تیم المپیک ایران اتفاق جدیدی نیست و به یک سوژه تکراری و خسته کننده تبدیل شده است! اما با این حال هیچ یک از مدیران ورزش ایران برای پایان دادن به ناکامی‌های سریالی این تیم در مسابقات انتخابی المپیک اراده مستحکمی ندارد و ترجیح می‌دهند با انتخاب‎های دم دستی در قبال این تیم رفع تکلیف کنند.

مردودی‌ها، گزینه مربیگری تیم ملی امید

پس از آنکه پروسه همکاری مهدی مهدوی کیا با این تیم به نتیجه نرسید و مسئولان فدراسیون فوتبال در دوره عزیزی خادم با مانور تبلیغاتی فراوان پس از مدتی این تیم را به حال خود رها کردند تا این تیم دچار بلاتکلیفی خطرناکی شود، حالا شنیده می‌شود مدیریت موقت فدراسیون فوتبال در دوره گذار برای مربیگری این تیم قصد دارد به سراغ گزینه‌های فاقد کارنامه و امتحان پس داده برود تا شاید به این ترتیب فعلاً این تیم را از شرایط بلاتکلیفی خارج کند.

در بین گزینه‌های مطرح شده نام چهار نفر به عنوان گزینه مربیگری این تیم مطرح شده که هر یک به نوعی در زمره مربیان شکست خورده شناخته می‌شوند تا میزان نگرانی‌ها نسبت به سرنوشت این تیم دو چندان شود.

بی‌کارنامه‌ها

از قرار معلوم سرپرست فدراسیون فوتبال قصد دارد از بین  حمید استیلی،  رحمان رضایی، محسن عاشوری و امیرحسین پیروانی یک نفر را به عنوان سرمربی تیم المپیک معرفی کند تا او به همراه کادر فنی مدنظرش مسئولیت فنی این تیم در بازی‌های آسیایی و بازی‌های مقدماتی المپیک را در دست گیرد تا شاید طلسم ناکامی‌های این تیم در عدم راهیابی به المپیک شکسته شود.

اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد  منتقدان و اهالی فوتبال این نفرات را گزینه‌های دم دستی و بدون کارنامه عنوان کردند تا شاید مدیران فوتبال با مخالفت آن‌ها از انتخاب این نفرات خودداری کنند، اما از آنجا که گزینه‌ای دیگر برای هدایت این تیم وجود ندارد و منابع لازم برای پرداخت دستمزد سرمربی خارجی در دسترس نیست، به احتمال بسیار زیاد یکی از این چهار نفر یا یک نفر در سطح همین افراد به عنوان جانشین مهدی مهدوی کیا انتخاب خواهد شد.

مثلث انتخاب

اما از آنجا که این تیم قرار است در قالب کاروان ایران در مسابقات آتی آسیایی و بازی‌های المپیک حاضر شود، طبق روال باید هماهنگی لازم میان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک وجود داشته باشد از این رو ممکن است مسئولان این کمیته در قبال انتخاب برخی گزینه‌ها قدری گارد بگیرند تا پروسه انتخاب با مانع رو به رو شود، اما در نهایت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در قبال این مسئله باید به اجماع کامل برسند تا جانشین مهدوی‌کیا معین شود، از این رو این پروسه ممکن است به دلیل نبود گزینه مناسب شامل مرور زمان شود.

حالا باید دید فدراسیون بدون رئیس فوتبال در نخستین تصمیم حیاتی خود برای انتخاب کادر فنی تیم المپیک چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد، مطمئناً این مسئله می‌تواند به جدی‌ترین چالش هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از عزل عزیزی خادم تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.