رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: تخفیف‌ها ادامه دار و شفاف خواهد شد، اما خبری از تخفیف ۹۰ یا ۶۰ درصدی نخواهیم داشت.

سهمیه شکر استان‌ها تعیین شد/ تخفیفات ۶۰ تا ۹۰ درصدی برچیده می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، عباس تابش با اشاره به اینکه بر اساس قیمت تولید کننده بازرسی خواهیم کرد، اظهار کرد: قیمت تولید کننده برای ۷ هزار قلم کالا اجرا شده که برای ۴ هزار و ۵۰۰ قلم کالا کاهش پنج تا ۶۵ درصدی قیمت به همراه داشته است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه به طور متوسط کاهش نرخ ۴۰ درصدی خواهیم داشت، بیان کرد: سهمیه شکر استان‌ها امروز تعیین و ابلاغ خواهد شد.

اولین مرحله طرح درج قیمت تولید کننده در آذر اجرا شد، دی مرحله دوم و سوم اجرایی شد و ۲۳ بهمن مرحله چهارم آن اجرا خواهد شد. مرحله پنجم که مرحله نهایی است هم اواسط اسفند اجرا خواهد شد. کالاهایی که در مرحله اول مشمول قیمت گذاری شدند امروز وارد بازار شدند و حالا اپر بخشی آن مشخص خواهد شد.

عده‌ای این روش را غلط و پر دردسر می‌دانند. حسن فروزان‌فرد، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که می‌گوید: مفهوم قیمت‌گذاری توسط تولیدکننده و در ابتدای زنجیره یک روش اشتباه است و در هیچ کجای دنیا چنین روشی انجام نمی‌دهند.

دولت‌ها برای ساماندهی اقتصاد و تورم و ناتوانی در مکانیزم‌های درست مالیات‌گیری، این گرفتاری را برای تولیدکنندگان در ایران ایجاد می‌کنند. درج قیمت تولیدکننده می‌تواند زمینه پیچیده‌تر شدن روابط بین مردم را در شرایطی که اوضاع اقتصادی خوبی هم ندارند بیشتر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.