۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 788575

نجف جزو مهم‌ترین شهرهای مذهبی در بین شیعیان به حساب می‌آید. همه ما شیعیان علاقه قلبی خاصی به حضرت علی (ع) داریم و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا حداقل یک بار در طول عمرمان از حرم مطهر این حضرت زیارت کنیم. در ایام مختلف، نجف بسیار شلوغ می‌شود.

بیشترین زمان سفر به نجف

برای مثال در ایام شهادت و ضربت خوردن این حضرت و شهادت ایشان در ماه مبارک رمضان، شهر نجف مملو از عاشقانی می‌شود که برای عزاداری به این شهر می‌آیند. البته در ایام دیگری همانند ۱۳ رجب مصادف با روز پدر و ولادت حضرت علی (ع) نیز بسیاری از افراد شهرهای مختلف دنیا عازم نجف می‌شوند. در این ایام بیشترین تعداد پرواز تهران نجف را شاهد هستیم. این فقط محدود به تهران نیست. بلکه بلیط هواپیما اصفهان نجف نیز به سختی پیدا می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشترین زمان سفر به نجف را بدانید.

بهترین زمان سفر به نجف چه زمانی است؟

اگر بخواهیم درباره بهترین زمان سفر به نجف صحبت کنیم، باید در دو بخش مختلف آن را مطرح نماییم. در بخش اول باید درباره بهترین زمان سفر به نجف از نظر ایام مذهبی صحبت کنیم. در روزهای خاص، نجف به شدت شلوغ می‌شود. ایام محرم مخصوصاً ۱۰ روز اول محرم تا روز تاسوعا و عاشورا، ماه مبارک رمضان مخصوصاً تا شب قدر، ضربت خوردن حضرت و شهادت ایشان، روز تولد حضرت علی (ع)، روز ولادت حضرت زهرا (س) و همچنین ایام فاطمیه، نجف به شدت شلوغ می‌شود.

در این ایام بلیط هواپیما تهران نجف به سختی پیدا می‌شود. شاید با خودتان بگویید که چرا باید در شلوغی و سختی سفر کنیم؟ بهتر است تا اوقات دیگری را برای سفر انتخاب نماییم. خب در حقیقت بسیاری از شیعیان ترجیح می‌دهند تا برای ثواب بیشتر، در همین ایام به نجف سفر کنند. به همین خاطر حتی قیمت پرواز تهران نجف در این ایام افزایش پیدا می‌کند.

در بخش دوم باید درباره آب‌وهوای نجف صحبت کنیم. نجف جزو شهرهای گرم و خشک به حساب می‌آید. به همین خاطر در ۶ ماه اول سال هوای این شهر بسیار گرم است. ازاین‌رو ترجیحاً باید ۶ ماه دوم سال را برای سفر به نجف انتخاب کنید. در ۶ ماه دوم سال قیمت بلیط نجف از شهرهای مختلف افزایش پیدا می‌کند. برای مثال بلیط هواپیما اصفهان نجف یا تهران به نجف در این ایام افزایش پیدا خواهد کرد.

حال سؤال اینجاست که بیشترین سفر در چه زمانی انجام می‌شود؟ یعنی کدام یک از این عوامل بر دیگری مقدم هستند؟ قطعاً ایام مذهبی و مخصوصاً برخی ایام خاص همانند شهادت حضرت علی و ولادت ایشان، در هر شرایطی بر عوامل آب‌وهوایی مقدم هستند. این یعنی حتی در اگر شهادت یا ولادت حضرت علی (ع) در چله تابستان هم باشد، قیمت بلیط به نجف افزایش پیدا می‌کند و این شهر بسیار شلوغ می‌شود.

زمان سفر به نجف چقدر است؟

فاصله هوایی تهران تا نجف حدود ۷۶۸ کیلومتر است. معمولاً پرواز تهران به نجف حدود ۱ ساعت الی ۱ ساعت و نیم به طول می‌انجامد. البته این موضوع به ایرلاین، توقف و شرایط آب‌وهوایی نیز بستگی دارد. در حال حاضر محبوب‌ترین ایرلاین که پرواز تهران به نجف را ارائه می‌دهد، پرواز قشم ایرلاین است. البته شرکت‌های هواپیمایی مختلفی این پرواز را ارائه می‌دهند. البته تقریباً تمامی پروازهای تهران به نجف یا اصفهان به نجف به‌صورت مستقیم انجام می‌شوند و هیچگونه توقفی ندارند. به همین خاطر همه پروازها بین ۱ الی ۲ ساعت به طول می‌انجامند. ازاین‌رو پرواز تهران نجف بهترین گزینه برای سفر به نجف محسوب می‌شود.

البته جالب است بدانید که بیشترین زمان سفر به نجف، سفر زمینی است. به‌صورت زمینی از تهران تا نجف حدود ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله است. از ترمینال‌های مختلف می‌توانید اقدام به خرید بلیط اتوبوس تهران به نجف کنید. این مسیر حدود ۱۲ ساعت به طول می‌انجامد. این روش سفر بیشترین زمان سفر به نجف را دارد و البته برای بسیاری از افراد ممکن است دشوار باشد.

بیشترین زمان سفر به نجف

از تمامی شهرهای مختلف ایران نیز پرواز و اتوبوس به‌سمت نجف حرکت می‌کند. بلیط‌های تهران و اصفهان بیشترین میزان حرکت را به‌سمت نجف دارند. به همین خاطر بلیط تهران یا بلیط هواپیما اصفهان نجف معمولاً در هر روز به‌راحتی پیدا می‌شود. در صورتی که در همان روز حرکت اقدام به خرید بلیط کنید، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه چارتر نیز بهره‌مند شوید.

در نهایت باید گفت که در روزهای پیک سیزن که در بخش اول مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، ممکن است پروازها با تأخیر انجام شوند. همچنین ممکن است به‌خاطر شلوغی بیش از اندازه فرودگاه، مدت بیشتری را در فرودگاه منتظر بمانید تا چمدان خود را تحویل بگیرید؛ اما به‌صورت کلی پرواز تهران به نجف حدود ۱ الی ۲ ساعت طول می‌کشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.