مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا امروز تصمیمات جدیدی را درباره تحریم روسیه اتخاذ خواهد کرد.

اتحادیه اروپا تصمیمات جدیدی درباره تحریم روسیه اتخاذ خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: اتحادیه اروپا امروز تصمیمات جدیدی را درباره تحریم روسیه اتخاذ خواهد کرد.

براساس این گزارش، بورل همچنین خواستار برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا به‌منظور بررسی بحران اوکراین شد.

وی پیشتر گفته بود که اعزام نیروهای روسی به دونتسک و لوهانسک تجاوز آشکار به اوکراین و نقض تمامیت ارضی و حاکمیت آن است. شورای امنیت سازمان ملل باید در اسرع وقت برای مقابله با پیامدهای آخرین تحولات در اوکراین تشکیل جلسه دهد.

گفتنی است؛ از شب گذشته که پوتین، رئیس جمهور روسیه اقدام به به‌رسمیت شناختن دو منطقه لوهانسک و دونتسک و دستور اعزام نیروی بیشتر به اوکراین را صدر کرد؛ از مقاملات اروپایی و آمریکایی واکنش‌های بسیاری را شاهد هستیم.

ساعاتی پیش اوکراین کاردار خود در مسکو را برای رایزنی فراخواند.

همچنین ولودیمر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور گفت: کی‌یف احتمال قطع روابط دیپلماتیک با مسکو را در نظر گرفته است.

لازم به یادآوری است که تنش‌های میان اوکراین و کشورهای غربی با روسیه، در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش پیدا کرده است. این شبه‌جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین بعد از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.