سفیر روسیه در ایالات متحده گفت: تحریم‌های غرب روی بازارهای جهانی و رفاه آمریکایی‌ها تاثیر خواهد گذاشت؛ اما روسیه را وادار نمی‌کند که در سیاست خارجی خودش تغییری ایجاد کند.

سفیر روسیه: ضرر تحریم‌ها برای بازارهای جهانی و شهروندان آمریکایی است

به گزارش قدس آنلاین، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده اظهاز کرد: شکی نیست که تحریم‌های اعمال شده علیه ما به شدت به بازارهای مالی و انرژی جهانی ضربه می‌زند. ایالات متحده هم مستثنی نیست و شهروندان عادی آن عواقب کامل افزایش قیمت‌ها را احساس خواهند کرد.

با این حال آنتونوف گفت: تحریم‌های ضد روسیه به حل مشکلات کمکی نخواهد کرد.

وی افزود: تصور اینکه کسی در واشنگتن امیدوار باشد روسیه در سیاست خارجی خود با تهدید محدودیت‌ها تجدیدنظر کند، سخت است. من حتی یک روز را به خاطر نمی‌آورم که کشور ما بدون هیچ محدودیتی از سمت دنیای غرب زندگی کرده باشد. ما یاد گرفته‌ایم در چنین شرایطی کار کنیم. و نه تنها برای زنده بمانیم، بلکه کشورمان را هم توسعه دهیم.

سفیر روسیه همچنین تاکید کرد: ایالات متحده طی هفت سال گذشته هیچ کاری برای متقاعد کردن کی‌یف برای اجرای تعهداتش طبق توافق‌های مینسک انجام نداده است.

لازم به یادآوری است؛ پس از اعلام دوشنبه شب پوتین مبنی بر به رسمیت شناختن دو ایالت دونتسک و لوهانسک در اوکراین و دستور اعزام نیروی نظامی بیشتر به این منطقه، کشورهای غربی و آمریکایی واکنش نشان دادند و هر کدام طی پیامی این حرکت را محکوم کردند.

شب گذشته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که این اتحادیه به اتفاق آرا با بسته تحریم‌های جدیدی برای روسیه موافقت کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: این تحریم‌ها توانایی روسیه برای رسیدن به بازارهای مالی را هدف قرار داده است

بورل بیان کرد: از اوکراین درخواستی مبنی بر حمایت از این کشور در برابر حملات سایبری دریافت کردیم و تیمی برای حمایت از کی‌یف اعزام خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.