اواخر سال ۹۷ بود که مسئولان وقت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تصمیمی سؤال‌برانگیز دستور به تعطیلی بخش ارتوپدی بیمارستان قائم مشهد دادند.

ارتوپدی بیمارستان قائم بازگشایی می‌شود

هاشم رسائی‌فر- اقدامی غیرکارشناسانه که صدای خیلی‌ها از مردم گرفته تا دانشجویان و جامعه پزشکی را درآورد اما درنهایت به تعطیلی بخش ۵۰ ساله ارتوپدی بیمارستان انجامید! تا به ادعای آقایان همه چیز در بخشی در بیمارستان امام رضا(ع) تجمیع شود و از مشکلات و هزینه‌هایی که مورد ادعا بود کاسته شود. در این سه سال از مشکلات و هزینه‌هایی که مجریان طرح مدعی آن بودند کاسته نشد که هیچ، عواقبی همچون تعطیلی یکی از مراکز مهم آموزشی و پژوهشی در حوزه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سرگردانی بیماران در مراکز خصوصی گاهی با تحمل هزینه‌های چندین برابری و محرومیت دانشجویانی که تا پیش از این می‌توانستند تا مقطع فوق‌تخصص ارتوپدی در بیمارستان قائم آموزش ببینند را با خود به همراه داشت.

تلاش‌هایی که ثمر داد

پس از تلاش بسیار، جمعی از اساتید دانشگاهی و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسئولان جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد نظر مساعدشان برای راه‌اندازی دوباره بخش ارتوپدی بیمارستان را اعلام کردند. حال پس از سه سال تعطیلی یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیمارستان قائم که از جمله بخش‌های جنرال هر بیمارستانی در سطوح استاندارد جهانی به حساب می‌آید مقدمات آغاز به کار دوباره‌اش فراهم شده و به زودی این مهم اتفاق خواهد افتاد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دراین خصوص می‌گوید: پس از آنکه بخش ارتوپدی بیمارستان قائم بنا به تصمیم مدیران وقت دانشگاه تعطیل شد و تلاش دلسوزان برای جلوگیری از این اتفاق به جایی نرسید، اما خدا را شکر در دوره جدید مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با توجه به اینکه مدیران جدید از حساسیت موضوع به خوبی مطلع بودند به درخواست بسیاری از اساتید این حوزه جواب مثبت دادند و راه‌اندازی دوباره این بخش مصوب و ابلاغ شد.
بخشی که منشأ خدمات بود
دکتر هادی مخملباف ادامه می‌دهد: اینکه مدیران فعلی با توجه به همه اقدام‌هایی که در گذشته برای تعطیلی این بخش مهم بیمارستان شده بود، با شجاعت راه‌اندازی دوباره را مصوب کردند قابل قدردانی است و جای تشکر دارد، چراکه بیمارستانی مثل بیمارستان قائم که از سال ۴۹ راه‌اندازی شده تا همین سه سال پیش بخش ارتوپدی داشته که یکی از بخش‌های مهم در بین بیمارستان‌های مشهد به حساب می‌آمد تأثیرات بسزایی هم در ارائه خدمات به بیماران داشته و نیز به دلیل آموزشی و پژوهشی بودن ساختار بیمارستان قائم در طول سالیان متمادی، منشأ دانش‌آموختگی بسیاری از پزشکان و اساتید رشته ارتوپدی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.وی اظهار کرد: بخش ارتوپدی بیمارستان قائم مشهد به دلیل دارا بودن امکانات خوبی ازجمله وجود درمانگاه در طبقه همکف و نیز امکانات دیگری مثل رادیولوژی، آزمایشگاه و وجود اتاق عمل در مجاورت بخش هر ساله تعداد زیادی از بیماران را پذیرش می‌کرد که به جرئت می‌توان گفت از تمام شرق کشور بیمار در این بخش درمان می‌شد که حتی پس از تعطیلی بسیاری از آن‌ها درخواست راه‌اندازی مجدد داشتند. با اتفاق خوبی که قرار است بیفتد و بخش ارتوپدی راه‌اندازی شود بی‌شک مشکلات زیادی از این بیماران مانند گذشته مرتفع خواهد شد.این می‌تواند مژده خوبی برای آن‌ها باشد.
عضو گروه ارتوپدی بیمارستان قائم و فوق‌تخصص جراحی زانو درخصوص زمان راه‌اندازی دوباره بخش ارتوپدی بیمارستان گفت: برای راه‌اندازی این بخش در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد و حتی امکانات و نیروهایی که پس از ادغام به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شدند نیز قابل انتقال هستند اما آنچه هست پس از تعطیلی بخش ارتوپدی بیمارستان قائم، آن قسمت از بیمارستان که در اختیار بخش ارتوپدی بود به بخش‌های دیگری که در حال بازسازی هستند واگذار شد که امیدواریم هرچه زودتر با اتمام بازسازی این سه بخش زمینه شروع فعالیت بخش ارتوپدی به زودی فراهم شود گرچه ذکر این موضوع نیز قابل توجه است که برای سرعت بخشیدن به بازسازی بخش‌های مذکور حمایت و همراهی خیران بخش سلامت می‌تواند در کنار اقدام‌های خوبی که مدیران بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی دارند سرعت کار را افزایش دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.