عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: کمیسیون بهداشت پیشنهاد کرده تا زمانی که زیرساخت‌های بیمه‌ای تکمیل شود ارز ترجیحی دارو هم وجود داشته باشد اما به شکل پلکانی یارانه‌ داروها را حذف کنیم.

حذف پلکانی یارانه دارو، پیشنهادی از طرف مجلس/ تهاتر اطلاعات بین سامانه‌های وزارت بهداشت وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ارز دارو و تجهیزات پزشکی قطع شود دچار مشکلات زیادی خواهیم شد. 

وی افزود: به دلیل قاچاق دارو، کمیسیون بهداشت گزارشی را درباره تأثیر حذف ارز دارو بر کاهش قاچاق تهیه کرده است اما باید نیروهای نظارتی خود را در این باره  انجام دهند ما دچار ضعف جدی در این باره هستیم. ولی اگر ارز دارو را قطع کنیم فاجعه و بحران‌های اجتماعی و وضعیتی بدتر از حوادث بنزینی را شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون بهداشت پیشنهاد کرده تا زمانی که زیرساخت‌های بیمه‌ای تکمیل شود ارز ترجیحی دارو هم وجود داشته باشد اما به شکل پلکانی یارانه‌ داروها را حذف کنیم این در حالی است اگر یارانه قرص استامینوفن را حذف کنیم مشکلی ایجاد نمی‌شود اما نمی‌توان یارانه داروهای شیمی درمانی، ام‌اس و بیماران خاص را حذف کرد.

وی خاطرنشان کرد: بایستی به سمتی برویم که زیرساخـت‌های بیمه‌ای اصلاح شود؛ اگر در طول سه تا چهار سال آینده ارز دارو به صورت کامل حذف شود و بیمه بتواند پوشش 100درصدی بیماران را داشته باشد و مردم تحت فشار قرار نگیرند اقدام درستی را انجام داده‌ایم.

ابراهیمی گفت: متأسفانه تهاتر اطلاعات بین سامانه سیب و تیتک سازمان غذا و دارو وجود ندارد و اگر این اختلافات کمتر شود می‌توانیم شاهد رصد بیشتر حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باشیم.

گفتنی است، چندی پیش نیز احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس و نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات، با اعلام هشدار درباره عواقب حذف همه جانبه ارز ترجیحی، اظهار کرد: بارها درباره حذف ارز ترجیحی گفته ام به این معنایی که امروز در دولت و بخشی از مجلس حمایت می‌شود از نظر بنده خطا است، باید حذف با جایگزین‌های جدی صورت بگیرد و اگر ما نتوانیم جایگزین جدی برای معیشت مردم در بحث حذف ارز ترجیحی در کالاهای اساسی ایجاد کنیم جامعه ما در ۱۴۰۱ به سمتی خواهد رفت که شورش اجتماعی مجدد و بزرگتر از ۹۸ و ۹۶ خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.