لشکری گفت: بر اساس ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه دولت باید ۳۰ درصد هزینه شهریه ایثارگران را پرداخت کند، اما دانشگاه‌ها ادعا می‌کنند که چنین قانونی ابلاغ نشده است.

عدم تمکین دانشگاه آزاد از اجرای قوانین حمایتی ایثارگران

به گزارش قدس آنلاین، معاون امور ایثارگران اداره‌کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری گفت: در قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران تسهیلات متعددی در حوزه های اداری، استخدامی، مسکن، بهداشت و درمان، اشتغال و کارآفرینی و معیشت و رفاهی پیش بینی شده است اما اجرای سلیقه ای و یا عدم اجرای این قوانین تحقق قانون را با مشکل مواجه ساخته است.

به گفته لشکری از جمله این قوانین حمایتی مسکوت جزء نخست بند ث ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس این بند دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی،۳۰ درصد هزینه شهریه ایثارگران، شامل رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را که از حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه برخوردارند و نیز همسران و فرزندانشان را پرداخت کند.

او گفت: این قانون حمایتی جانبازان زیر ۲۵درصد و نیز آزادگان با کمتر از شش ماه اسارت و همچنین همسران و فرزندان آنان را شامل می‌شود اما برای اجرای این قانون کسی زیر بار نمی رود و دانشگاه‌های شهریه بگیر ادعا می‌کنند که چنین قانونی به ما ابلاغ نشده است.متاسفانه بسیاری از قوانین بر روی کاغذ مانده اند که لزوم نظارت بر حسن اجرای آن و از سویی مجازات افراد خاطی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.