رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پروازهای باری و مسافری به مقصد روسیه در حال انجام است و فعلا برنامه‌ای برای لغو این پروازها نداریم.

پروازهای ایران و روسیه برقرار است

به گزارش قدس آنلاین، محمد محمدی بخش اظهار کرد: برنامه لغو پروازها به روسیه به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ نشده و در دستور کار قرار نگرفته است. در صورت ابلاغ بخشنامه جدید از سوی نهادهای امنیتی شرایط جدید اجرایی خواهد شد. ما پروازی به کشور اوکراین نداشتیم، بنابراین پرواز به این کشور متوقف و یا لغو نشده است.

رئیس سازمان هواپیمایی شرکت هواپیمایی درباره تاخیر پرواز امروز ایران به مسکو ابراز کرد: ماهان امروز در حالی که آماده پرواز به مسکو بود متوجه شد که روسیه مسیر پروازی خود را منطقه پرواز ممنوع اعلام کرده و به همین دلیل پرواز این شرکت هواپیمایی به مقصد مسکو با تأخیر مواجه شد.

گفتنی است؛ پرواز تهران-مسکو همواره از مسیر هوایی رشت، آذربایجان، گرجستان، جنوب روسیه به مقصد مسکو تعریف شده بود که به دلیل ممنوعیت اعلام شده از سوی روسیه مجبور شدیم مسیر پروازی را از روی دریای خزر تغییر دهیم.

با آغاز تنش بین روسیه و اوکراین، صدها پرواز در برخی فرودگاه‌های روسیه لغو و به حالت تعلیق درآمده است و  پرواز امروز صبح  ماهان به مقصد مسکو با دو ساعت تاخیر انجام شد.

خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفته است درتلاشیم که با چند پرواز اختصاصی ایرانی‌ها را از برخی مناطق اوکراین خارج کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.