حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش شدید اونس جهانی و تأثیر آن بر قیمت داخل شد، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان رشد کرد.

 تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت طلای داخل/ طلای ۱۸ عیار گران شد

به گزارش قدس آنلاین، امروز قیمت طلا در بازارهای داخلی تحت تأثیر افزایش شدید اونس جهانی در پی حمله روسیه به اوکراین بود و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان رشد کرد، رشد قیمت طلای داخل متاثر از بالا رفتن اونس جهانی است؛ اما کاهش ارزش دلار مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت شد.

پس از آنکه بامداد امروز روسیه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، قیمت جهانی طلا تا همین لحظه ۵۱ دلار افزایش داشته و همین عاملی شد تا نرخ قیمت داخلی هم افزایش پیدا کند. معمولاً قیمت طلای داخل متأثر از دو عامل قیمت اونس جهانی و دلار است. کاهش ارزش دلار تا حدودی مانع از افزایش شدید قیمت طلا در داخل شده است. 

براساس این گزارش، امروز در صرافی‌های بازار تهران هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت یک‌میلیون و ۲۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

در این میان طلای ۲۴ عیار رشد ۴۱ هزار و ۶۰۰ تومان را تجربه کرد و هر گرم از این طلا به قیمت یک‌میلیون و ۳۴۸ هزار تومان به فروش رفت. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت تداوم حملات روسیه به اوکراین طلا به بیشترین میزان تاریخی خود خواهد رسید.

دلیل عمده رشد قیمت طلا در تنش‌ها این است که سرمایه‌گذاران فلز زرد را به عنوان حاشیه امن سرمایه گذاری خود انتخاب می کنند و با بالا رفتن تقاضا قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ در بازار جهانی هم بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۱.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۹۳۹ دلار و ۹۷ سنت رسید. بهای این بازار در زمان گشایش معاملات تا مرز ۱۹۴۸ دلار و ۷۷ سنت پیشروی کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۹۴۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.

طلا که در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی به عنوان پناهگاه امن دارایی شناخته می‌شود، از ابتدای فوریه تاکنون تحت تاثیر وخامت بحران میان روسیه و اوکراین، حدود هشت درصد رشد قیمت داشته است. این فلز ارزشمند در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه از ژوییه سال ۲۰۲۰ قرار دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.