عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس به بیان توضیحاتی درباره لزوم به حد استاندارد رسیدن مصرف گاز در کشور پرداخت.

باید میزان مصرف انرژی به ویژه گاز به حد استاندارد برسد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی  گفت: برای اینکه در زمینه مصرف انرژی دچار چالش نشویم، لازم است تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود که یکی از تدابیر آن است که قبل از آن که پیک مصرف برسد، باید پیش بینی‌ها و اقدامات لازم و مناسب را در دستور کار خود قرار دهیم.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد که جواد اوجی زمانی که برای اخذ رأی اعتماد در مجلس حضور یافته بود، گفت ذخایر استراتژیک گاز کشور در وضعیت نامطلوب است؛ بنابراین باید میزان مصرف انرژی به ویژه گاز به حد استاندارد برسد تا در زمان پیک مصرف با مشکل کمبود گاز مواجه نشویم.

هر ساله با آغاز پاییز و برودت هوا در شرایطی که کشور به سمت روزهای سرد سال و افزایش مصرف گاز می‌رود؛ اطلاعیه‌های شرکت ملی گاز مبنی بر رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف گاز خانگی به‌منظور جلوگیری از افت فشار و قطعی گاز صادر می‌شود.

نقدعلی گفت: وزارت نفت برنامه‌ریزی خوبی داشت و به همین علت امسال در زمان اوج مصرف گاز در فصل زمستان با قطعی گاز مواجه نشدیم. مدیریت صنایع پرمصرف هم اقدام دیگری بود که از سوی دولت انجام شد و صنایع پرمصرف ملزم شدند تا میزان مصرف خود را از سطح استاندارد بالاتر نبرند.

به اعتقاد کارشناسان نبود سرمایه گذاری کافی برای توسعه صنایع نفت و گاز، قدیمی بودن تاسیسات و البته مصرف بی رویه انرژی (به خصوص در روزهای سرد سال) در کشور سه چالش جدی است که صنعت گاز ایران با آن مواجه بوده و باعث می‌شود زنگ خطر قطع گاز در روزهای سرد از هم اکنون به صدا در آید.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس اعلام کرد: انعقاد قرارداد سوآپ گاز هم یکی از اقدامات مهم بود که در دولت سیزدهم انجام شد و تاثیرات بسیار خوبی داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.