رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: تاکنون در «طرح نذر هشتم» ۵۰۷ زندانی نیازمند در خراسان رضوی آزاد شدند.

۵۰۷ نفر زندانی در «طرح نذر هشتم» خراسان رضوی آزاد شدند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی‌ارفع  در نشستی با موضوع «طرح مصلحین» و اقدامات صورت گرفته این مرکز، اظهار کرد: مهم‌ترین طرحی که با محوریت مساجد ایجاد شده «طرح نذر هشتم» است که استقبال بسیاری هم از آن صورت گرفته تا جایی که این طرح ملی‌سازی شده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با بیان این‌که در این طرح که هشتم هر ماه انجام می‌شود با حمایت مالی مسجدی‌ها ۸ زندانی نیازمند آزاد می‌شوند، افزود: تاکنون ۵۰۷ زندانی نیازمند در خراسان رضوی در قالب این طرح آزاد شدند. به آغوش خانواده بازگشتند.

وی ادامه داد: مسجد، مرکز ثقل فعالیت‌های اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی است که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می‌دهد.

وی، مساجد را مهم‌ترین پایگاه فرهنگی و تربیت دینی برشمرد که جایگاه ویژه‌ای در بهبود و تعمیق فرهنگ و تربیت دینی در جامعه اسلامی دارند و خاطرنشان کرد: توجه بیشتر به فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و انعکاس اخبار مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شرایط امروز جامعه ضروری است.

مهدوی‌ارفع بیان کرد: قصد داریم با کارکرد کلان با موضوع تربیتی با محوریت مساجد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی نظامی فعالیت داشته باشیم.

وی با بیان این‌که همکاری مسجد و کمیته امداد، محرومیت زدایی را در استان با ایجاد ۵۰۰ مرکز نیکوکاری و توانبخشی کاهش داده است، ادامه داد: طرح‌هایی با محوریت مساجد و همکاری دیگر ارگان‌ها در سطح استان همچون ایجاد ستاد ساجدین با ساخت دو مدرسه با نظارت اداره کل آموزش و پرورش استان، ایجاد قرارگاه مواسات و همدلی و همکاری با امور خیریه که سبب ازدواج آسان و فرزندآوری شده، اجرا شده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان افزود: هزار و ۵۵۰ حوزه در طرح مسجد سنگر سلامت فعال شدند که به بیماران کرونایی خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به «طرح کوثر» و استقرار ۲۰۰ روحانی در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برای تمام سال، گفت: شش هزار و ۵۰۰ مسجد در خراسان رضوی فعال است که از این تعداد، هزار و ۴۰۰ مسجد در شهر مقدس مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند و از تعداد مساجد مشهد، ۶۶۹ مسجد در سطح حاشیه شهر فعال است.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.