وزارت دفاع لیتوانی می‌گوید کمک‌های نظامی این کشور، به اوکراین رسیده است.

محموله کمک‌های نظامی لیتوانی تحویل اوکراین شد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع لیتوانی، امروز یکشنبه، در پیامی توئیتری اعلام کرد که کمک نظامی این کشور اروپایی واقع در حوزه بالتیک، به اوکراین رسیده است.

در این پیام آمده است: محموله کمک نظامی لیتوانی به اوکراین رسید. لیتوانی به تدام حمایت از دوست عزیزمان اوکراین ادامه می‌دهد.

این در حالی است که آلمان هم بالاخره سیاست تحویل سلاح به اوکراین را تغییر داد و با ارسال هزار قبضه سلاح ضد تانک و ۵۰۰ موشک دوش‌پرتاب دفاع هوایی «استینگر» به اوکراین موافقت کرد.

بنظر می‌رسد کشورهای اروپایی که به بهانه عدم عضویت اوکراین در ناتو، حمایت عملی خود را از این کشور دریغ کردند، اکنون به دنبال تجهیز اوکراین به انواع تسلیحات برای به تعویق انداختن سقوط کی یف به دست نیروهای روس هستند.

گفتنی است؛ خبرگزاری «تاس» روسیه از تصمیم هلند برای ارسال ۲۰۰ موشک ضد هوایی نوع «استینگر» ساخت آمریکا به اوکراین خبر داد و وزرای خارجه و دفاع هلند در پیامی به پارلمان بر لزوم ارسال تسلیحات به اوکراین در پاسخ به درخواست این کشور تاکید کردند.

همچنین یک تارنمای آمریکایی هم نوشت: دولت جو بایدن از کنگره این کشور خواست مبلغ ۶.۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین به منظور جلوگیری از پیشروی روس‌ها در خاک این کشور کمک کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.