رهبر کاتولیک‌های جهان در اقدامی خلاف عرف معمول برای ابراز نگرانی از آنچه در اوکراین می‌گذرد، به طور غیرمنتظره به دیدار سفیر روسیه در واتیکان رفت.

واتیکان دیدار غیرمنتظره پاپ فرانسیس از سفارت روسیه را تایید کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر مطبوعاتی واتیکان اعلام کرد که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان برای ابراز نگرانی از درگیری‌ها در اوکراین، صبح جمعه از سفارت روسیه در واتیکان بازدید کرده است.

دفتر مطبوعاتی واتیکان غیر از اعلام اینکه این دیدار بیش از یک ساعت به طول انجامیده است، اطلاعات بیشتر ارائه نکرد، همچنین هیچ فیلم یا عکسی در این زمینه را نیز منتشر نکرده است. همزمان برخی تصاویر، پاپ را در حال خروج از ساختمان سفارت در صندلی جلوی یک ماشین کوچک و سفید رنگ نشان داده اند.

«الکساندر آودیف» دیپلمات روسیه در سفارت، به رسانه‌های روسی در این باره گفت که «پاپ شخصاً می‌خواست در مورد وضعیت دونباس و اوکراین سوال کند» و نگرانی شدید خود را در مورد وضعیت انسانی و شرایط مردم ابراز کرد.

طبق گزارش‌ها، او خواستار مراقبت و توجه ویژه به کودکان، بیماران و افراد رنجور شده است.

دیدار غافلگیرکننده و بی سابقه پاپ از سفارت، بسیاری از ناظران واتیکان را غافلگیر کرده است، زیرا روال عادی از این قرار است که سفرا برای ملاقات پاپ به واتیکان بیایند.

وی پیشتر نیز ضمن هشدار درباره وقوع سناریوهای نگران کننده در اوکراین از همه طرف‌های درگیر در بحران این کشور خواسته بود از هر گونه اقدامی که احتمال افزایش مشکلات برای غیرنظامیان را افزایش دهد، خودداری کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.