۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 789009

شبکه تلویزیونی «ان.ت.و» از شبکه های غیردولتی روسیه اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین کی یف را ترک کرد.

 زلنسکی کی یف را ترک کرد

به گزارش قدس انلاین، شبکه تلویزیونی سراسری «ان.ت.و» روسیه روز جمعه در خبری فوری اعلام کرد که زلنسکی کی یف را ترک کرده است و همینک در یک پناهگاه زیرزمینی در منطقه ای خارج از پایتخت بسر می برد.

رسانه روسی گفت که رئیس جمهوری اوکراین از این پناهگاه زیرزمینی، فرامین را صادر می کند و سخنان وی درباره آمادگی کی یف برای مذاکره با روسیه در مورد موقعیت بیطرف اوکراین از این محل بیان شده است.

شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ هم در گزارشی به نقل از ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه، گفت که پاریس متعهد شده است که برای محافظت از رئیس جمهوری اوکراین اقدام کند.

به گفته این رسانه روسی، ناتو به دلیل پیشگیری از درگیر شدن با روسیه از اعزام نیروی نظامی به اوکراین خودداری کرده است.

به گزارش رسانه های روسیه، زلنسکی از ملی گرایان افراطی اوکراینی می ترسد و این نیروهای رادیکال همواره برای او مساله ساز بوده اند و مناقشه مسلحانه در دونباس هم با تحریک این نیروها صورت گرفته است. 

شبکه تلویزیونی روسیه۱ ظهر امروز جمعه در خبری فوری اعلام کرد: درگیریها در منطقه آبالونوفسکی در کی یف پایتخت اوکراین جریان دارد.

 در گزارش این شبکه تلویزیونی گفته شد: رئیس ناحیه آبالونوفسکی کی یف در رابطه با درگیریهای بین نیروهای روسیه و اوکراینی در این ناحیه، از ساکنان آن خواست تا در خانه های خود بمانند و بیرون نیایند.

در همین حال سامانه خبری رامبلر روسیه اعلام کرد که صدای تیراندازی ها در ناحیه حکومتی کی یف پایتخت اوکراین به گوش می رسد. 

بر اساس گزارش این رسانه، درگیری ها همزمان با برگزاری نشست فوری رهبران کشورهای غربی در مورد اوکراین صورت می گیرد. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد روز پنجشنبه طی یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود و مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

انتهای پیام

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.