قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک با انتشار عکسی بزرگ از پرتره ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر روی جلد خود و انتخاب تیتر «بازی پایانی پوتین»، معتقد است حمله به اوکراین تنها یک شروع برای اوست، و این مجله می خواهد به این سوال پاسخ دهد که هدف نهایی پوتین چه می تواند باشد؟ این نشریه همچنین در مقاله ای با عنوان «چگونه همه گیری اضطراب را پایان دهیم» معتقد است همه گیری دیگری که جهان دچار آن شده، اضطراب و مشکلات فکری است، و راه های غلبه بر آن را بر شمرده است.

نِیشِن

هفته نامه نیشن به یکی از بحران های جدید شغلی پرداخته است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «چرا معلمان کنار می کشند» یکی از دغدغه های جدید شغلی در غرب به خاطر استعفای چشمگیر معلمان و ترک کار توسط آن ها را مورد بررسی قرار داده است. این روزنامه همه گیری کرونا و جنگ فرهنگی که دنیای امروز را فرا گرفته را به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل این امر بر می شمرد نیشن همچنین در پرونده ای تاریخی، گرفته شدن اجباری زمین های سیاهپوستان در آمریکا از آن ها، زمین هایی که در گرانقیمت ترین نقاط کنونی جهان مثلا در منهتن نیویورک مالکیت آن را در اختیار گرفته بودند را بررسی کرده است.

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در تازه ترین شماره خود در پرونده ای ویژه به آینده ولادیمیر پوتین و روسیه پرداخته است. این مجله با طراحی روی جلد خود که پوتین را مشغول بازطراحی اتحاد جماهیر شوروی بر روی نقشه نشان می دهد، و انتخاب تیتر «ولادِ تاخت و تازگر» می خواهد در پرونده خود حرکت بعدی رئیس جمهور روسیه را حدس بزند. اسپکتیتر همچنین در مقاله ای می خواهد به این سوال نیز پاسخ دهد که چرا امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه علاقه دارد در تمامی بحران های بین المللی دخالت کند؟

اَمِریکَن پِراسپکت

ماهنامه امریکن پراسپکت در تازه ترین شماره خود در پرونده ای ویژه به بحران بزرگ تجارت کنونی جهان پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «سقوط زنجیره تامین» در پرونده اش به این سوال پاسخ می دهد که چگونه دهه ها اجرای سیاست های غلط توسط بسیاری از کشورها مخصوصا کشورهایی که غول اقتصادی جهان محسوب می شوند، باعث شده که زنجیره تامین کالاها کُند شده و قیمت های اقلام مختلف افزایش خیره کننده ای نسبت به گذشته داشته باشند؟

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست نیز مانند بسیاری از مجلات غربی، طرح جلد اصلی تازه ترین شماره خود را به ولادیمیر پوتین و جنگ روسیه با اوکراین اختصاص داده است. این نشریه با طراحی نیم رُخی از پوتین که در مغزش تانک دیده می شود ودر چشمانش جنگنده، تیتر «او کجا متوقف خواهد شد؟» را انتخاب کرده است. اکونومیست همچنین در مقاله ای، وابسته بودن چین به برخی از فناوری ها را نشان می دهد و همچنین در مقاله ای دیگر کشورهایی که آمارهای مربوط به همه گیری کرونای خود را جعل کرده اند را معرفی کرده است.

واشینگتن اِگزمینر

هفته نامه واشنیگتن اگزمینر به برنامه های اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا برای انتخاب نامزد حزب خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور می پردازد، جایی که ترجیح به فرد دیگری به جز دونالد ترامپ وجود دارد. این نشریه با انتخاب تیتر «تلاش برای گذر کردن از ترامپ» و در حالی که در طراحی روی جلد، میچ مکانل و کوین مک کارتی از روسای تاثیرگذار این حزب را میبینیم که در عبور از کنار کلوب گلف ترامپ تلاش می کنند شناخته نشوند، گزینه های این حزب برای پیدا کردن نامزدی به جز ترامپ را زیر ذره بین برده است.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود در پرونده ای ویژه به جنگ روسیه و اوکراین پرداخته و از زوایای مختلف آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. این نشریه با انتخاب عکسی از حملات روسیه به کی‌یف پایتخت اوکراین به عنوان طرح جلد خود و با انتخاب تیتر «جنگ پوتین»، حمله روسیه به اوکراین را حمله ای لقب می دهد که به گفته این مجله جهان را تغییر داد.

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود حمله روسیه به اوکراین را تلاش همراه با اختلال پوتین برای بازگشتن از سقوط اتحاد جماهیر شوروی لقب می دهد. انتخاب تیتر «محو کردن اوکراین» و طراحی روی جلد که پوتین را با عصبانیت در حال پاره کردن پرچم اوکراین نشان می دهد، در حالی که زیلنسکی رئیس جمهور این کشور پشت سر او زندانی شده است، از دیگر نکات قابل توجه این شماره ویک است. این مجله همچنین در مقاله ای نسل بعدی واکسن ها در جهان را مورد بررسی قرار داده که شاید تفاوت های زیادی با شکل کنونی واکسن ها داشته باشند.

لِکسپرس

هفته نامه لکسپرس چاپ فرانسه در تازه ترین شماره خود در آستانه اتمام دوره ریاست جمهوری امانوئل مکرون در این کشور، به بررسی متفاوت و دقیق کارنامه او پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «ترازنامه واقعی» تلاش دارد تا از زوایای متفاوت و غیر جهت گیری شده، عملکرد مکرون در زمینه های امنیت، سکولاریسم، اوضاع پناهجویان و تلاش های دیپلماتیک او را که همگی برایش پر حاشیه بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.



نیویورک

هفته نامه نیویورک اصلی ترین پرونده شماره جدید خود را به چهره پر نفوذ این روزهای سیاست ایالات متحده آمریکا اختصاص داده است. این نشریه با انتخاب عکس جالبی از الکسندریا اوکاسیو کورتز، عضو دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده، در زمانی که در رستورانی مکزیکی در نیویورک گارسون بوده است، می گوید تنها ۵ سال پیش او در چنین وضعیتی بوده، اما اکنون او سیاست های آمریکا را تغییر داده است. تمرکز این پرونده همانطور که از تیتر آن یعنی «پیش از الکسندریا اوکاسیو کورتز» مشخص است، بررسی زندگی او پیش از ورود به جهان سیاست است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.