سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار فرابورس و پذیره نویسی برای بلوک 10 درصدی سهام این دو باشگاه توسط سازمان خصوصی سازی مدیرعامل این مجموعه با هماهنگی مدیران عامل استقلال و پرسپولیس جلسات هم‌اندیشی و مشورتی با پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس برگزار کرد تا با کمک آن‌ها بتواند فضای جامعه را به صورت استقبال از این اتفاق مهندسی کنند اما برخلاف پیش بینی قربان زاده و مدیران عامل استقلال و پرسپولیس، برخی پیشکسوتان دو باشگاه موضع انتقادی در قبال فرایند واگذاری گرفتند تا نخستین شوک به این پروژه قبل از استارت وارد شود.

 بعید می‌دانم اتفاق مثبتی بیفتد

هرچند برخی پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس مثل همیشه سیاست سکوت را در پیش گرفتند تا در آینده بتوانند از این سایه‌نشینی بهره‌مند شوند، اما برخی چهره‌های دانه‌درشت این طیف به تندی درباره این موضوع موضع‌گیری کردند و مدعی شدند واگذاری سهام دو باشگاه مشکلات آن‌ها را افزایش خواهد داد.

بهتاش فریبا ، پیشکسوت سال‌های دور استقلال با نقد این سیستم خطاب به قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: ضمانت موفقیت این طرح چیست؟ چگونه هوادار باید مطمئن شود چنین اتفاقاتی رقم خواهد خورد و سرنوشت این کار به چه ترتیبی خواهد بود؟ سهم پیشکسوتان که از آن صحبت شده کجا دیده شده است؟ پیشکسوتانی که عمر و جوانی خود را برای این باشگاه  گذاشتند قرار است کجای داستان باشند، هیچ چیزی شفاف نیست و بعید است آینده شیرینی برای آن ترسیم کرد.

اما انتقادات تند علی پروین پیشکسوت سرشناس از موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس حواشی درباره این ماجرا را دو چندان کرد. پروین که به دعوت مدیران پرسپولیس به جلسه هم اندیشی پیشکسوتان برای واگذاری پرسپولیس رفته بود، با ادبیاتی کاملاً متفاوت و تند به شدت از این طرح انتقاد کرد تا شوک بزرگی به مدیران سازمان خصوصی سازی وارد شود.«چون پرسپولیس مشکلات زیاد دارد. 

شرکتی که می‌خواهد وارد بورس شود نباید بدهی داشته باشد. الان گفته‌اند ورزشگاه درفشی فر به پرسپولیس تعلق دارد در حالی که آن استادیوم 25 هزار متر معارض دارد. من مخالف بودم و به همین دلیل گفتم بقیه بچه‌ها در این باره صحبت کنند».
پروین در خصوص اینکه گفته می‌شود بخشی از سهام به پیشکسوتان واگذار شود، گفت: «ما چیزی نمی‌خواهیم. شرکت خود ما شرایطش از پرسپولیس بهتر است چون نه بدهکار است و نه  به دارایی بدهی دارد چون همه چیز به روز است.درست است که درویش رفیق من است و با من رفت و آمد خانوادگی دارد، ولی هر کسی مسئولیت می‌پذیرد باید خودش هم پاسخگو باشد».

پروین در خصوص اینکه ‌آیا خصوصی سازی انجام می‌شود یا خیر گفت: «من بعید می‌دانم ولی خدا کند این اتفاق بیفتد».
حالا باید دید با وجود این حجم از انتقادات و مخالفت برخی پیشکسوتان دو باشگاه با موضوع واگذاری همزمان با پذیره نویسی از سهام دو باشگاه و آغاز فرایند واگذاری چه استقبالی از این ماجرا خواهد شد و آیا هواداران برای خرید سهام استقلال و پرسپولیس پیشقدم خواهند شد یا این طرح در گام نخست با شکست و ناکامی رو به‌رو می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.