فدراسیون فوتبال پیش از این از تلاش برای برگزاری دیدار نهایی ایران در انتخابی جام جهانی در خارج از تهران خبر داده بود و حالا حمید استیلی می‌گوید به دنبال فراهم کردن شرایط میزبانی تیم ملی در مشهد هستند.

تهران یا مشهد؛ کدام شهر میزبان بازی ایران و لبنان است؟

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران نهم فروردین ۱۴۰۱ در آخرین دیدار از انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا، میزبان لبنان است؛ دیداری که با توجه به قطعی شدن صعود شاگردان اسکوچیچ، تاثیری در این مهم نخواهد داشت اما به جهت تاثیرگذاری در جدول فیفا، برای تیم ملی اهمیت بسیاری دارد.

فدراسیون فوتبال در دوره ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم قدم‌هایی را برای میزبانی از این دیدار در یکی از شهرهای تبریز، اصفهان، مشهد و اهواز برداشته بود تا هواداران تیم ملی در خارج از پایتخت هم فرصت تماشای بازی‌های تیم ملی را داشته باشند.

این اتفاق در اکثر کشورهای توسعه یافته و حتی آسیایی هم معمول است که دیدارهای خانگی خود را به شهرهای مختلف خود منتقل می‌کنند اما در ایران و در چند دهه گذشته این اتفاق هیچ گاه رخ نداده و تیم ملی سال‌های سال است که در آزادی میزبانی می کند.

با این حال، با ساخت‌وساز های جدید و وجود ورزشگاه‌های استاندارد و نسبتا باکیفیت در شهرهای مختلف، در حال حاضر این برنامه با جدیت در فدراسیون فوتبال دنبال می‌شود.

حمید استیلی، مدیر جدید تیم ملی فوتبال ایران اخیرا از مشهد به عنوان گزینه نهایی خبر داده است. او در مصاحبه اخیر خود گفته است: صحبت‌هایی را انجام می‌دهیم که این بازی شاید در مشهد برگزار شود.

ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد وابسته به آستان قدس رضوی، پیشرفته‌ترین و مجهزترین ورزشگاه حال حاضر فوتبال ایران است که امکان میزبانی از دیدارهای بین‌المللی را هم داراست و حالا این فدراسیون امیدوار است با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب از قبیل فرودگاه و هتل‌های مختلف در این شهر، تیم ملی در مشهد به مصاف لبنان برود.

تیم ملی ایران پیش از این دیدار در روز چهارم فروردین در سئول به مصاف تیم ملی کره‌جنوبی می‌رود که با توجه به قطعی شدن صعود دو تیم، تاثیر مستقیمی در مشخص شدن صدرنشین گروه A در آسیا خواهد داشت.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.