دادستان مشهد گفت: این فرد شرور در مقابل عوامل بسیج حاشیه شهر و مأموران اقدام به قدرت‌نمایی و توهین به آن‌ها کرده بود که با دستور قاطع دستگیر و طی یک روز رأی دادگاه بر محکومیت وی صادر و حکم شلاق در موردش اجرا شد.

اجرای حکم شلاق در ۲۴ ساعت

ماجرای قدرت‌نمایی برای مردان قانون چه بود؟

چند روز پیش یکی از تیم‌های گشتی و عملیاتی محله محور بسیج رضویون زیرمجموعه سپاه ناحیه حضرت مسلم(ع) که از طریق مردم منطقه در جریان نزاع دسته‌جمعی اراذل و اوباش بدون هویت در حوالی شهرک شهید باهنر قرار گرفته بودند به سرعت به سمت منطقه حرکت کردند. این ضابطان قضایی برای پیگیری ماجرا و دستگیری عاملان و مخلان نظم و امنیت شهر وارد عمل شدند.

پس از آنکه افراد شرور خودرو نیروهای بسیجی را می‌بینند وارد منطقه شده و عده‌ای متواری می‌شوند. اما در این میان یکی از افراد شرور شناخته‌شده و تحت تعقیب شهر که در فهرست سیاه هم نامش وجود داشت، درحالی که رفتارش نشان می‌داد حالت طبیعی ندارد به نوچه‌هایش دستور می‌دهد به سمت عوامل گشت رضویون حمله‌ور شوند.

وقتی این افراد به سرکردگی شرور شناخته شده تصمیم به این اقدام گرفتند، نیروهای ورزیده گشت رضویون تمامی آن‌ها را زمینگیر و دستگیر کردند. پس از دستگیری این افراد، متهمان به دستگاه قضایی منتقل شدند و دادستان مشهد که خارج از زمان اداری در کشیک دادسرا حضور داشت، در جریان قدرت‌نمایی فرد شرور قرار می‌گیرد.

از همین رو دستور رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده این فرد که رفتارش موجب ایجاد حس ناامنی در شهر شده بود صادر شد.

با دستور عالی‌ترین مقام قضایی در دادستانی مرکز استان، روند رسیدگی به اقدام‌های مجرمانه این فرد در دادسرا به سرعت طی شد و پس از صدور کیفرخواست، مستندات موجود روی میز مقام قضایی در دادگاه قرار گرفت. این مرحله از روند مورد نیاز محاکم قضایی هم در کمتر از ۲۴ساعت طی و متهم به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شد. در ادامه این رأی نیز به سرعت اجرا شد تا هیمنه پوشالی این فرد در میان نوچه‌هایش فرو بریزد و دیگر افراد شرور هم حساب کار دستشان بیاید.

ورود شخص دادستان مشهد به ماجرا

در این زمینه قاضی درودی که خود پیگیر پرونده این فرد شرور شده بود تا او طعم اجرای عدالت را بچشد و بداند عاقبت ایجاد ناامنی برای مردم شهر چه خواهد بود، به خبرنگار قدس گفت: زمانی که پرونده این فرد به دادسرا ارسال شد بنده به عنوان قاضی کشیک در دادسرا حضور داشتم. وی تصریح کرد: آنچه در بررسی‌ها مشخص بود این فرد به نیروهای بسیج و مأموران حین انجام وظیفه توهین و در مقابل اجرای قانون مقاومت کرده و دست به رفتار هنجارشکنانه‌ای زده بود.

دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: باتوجه به موضوعات مطرح شده دستور تسریع در رسیدگی به پرونده این فرد صادر شد و درنهایت پس از صدور حکم مقام قضایی در دادگاه به تحمل شلاق حد محکوم شد که رأی مذکور باتوجه به اینکه متهم هم به رأی صادره از سوی دادگاه اعتراضی نداشت در محوطه زندان مشهد اجرا شد.

اقدام‌هایی که مصداق محاربه است

قاضی درودی هشداری هم به دیگر افرادی داد که به ذهنشان این‌گونه اقدام‌ها خطور می‌کند و گفت: در مسیر برخورد با افرادی که اقدام به ایجاد درگیری و سرقت مسلحانه با سلاح سرد می‌کنند قاطع ایستاده‌ایم چراکه بیشتر اقدام‌های آن‌ها از مصادیق محاربه (براساس ماده۱۸۳ قانون مجازات اسلامی هر فردی که با هدف ایجاد رعب و وحشت و نیز سلب آزادی و امنیت دیگر افراد جامعه از سلاح سرد استفاده نماید، مفسد فی‌الارض شناخته شده می‌شود) است.

تا پای جان برای خدمت به مردم ایستاده‌ایم

در ادامه سرهنگ پاسدار شریف، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج حضرت مسلم(ع) ضمن قدردانی از اقدام انقلابی دادستان مرکز استان گفت: هدف و تلاش سپاه ناحیه مسلم(ع) در شرق مشهد ایجاد امنیت پایدار برای مردم با حضور فعالانه در پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات است.

وی تصریح کرد: امنیت پایدار در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و انتظامی متجلی می‌گردد که در هر کدام از این اضلاع برنامه‌های تخصصی اجرا می‌شود. مشخصاً در ایجاد امنیت محلات با شناسایی عوامل برهم زننده امنیت و گسترش گشت‌های محله‌محور بسیج و تقویت قرارگاه شبانه‌روزی عملیاتی شهید سلیمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هر نوع ناامنی برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج حضرت مسلم(ع) تصریح کرد: ضمن احترام به همه اقوام و مذاهب و گروه‌هایی که در این مناطق زندگی می‌کنند، تا جایی که فعالیت‌های فردی و جمعی آن‌ها برهم زننده نظم و امنیت نباشد می‌توانند آزادانه برنامه‌های خود را اجرا نمایند، درغیر این‌صورت براساس قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی افزود: جا دارد از حمایت‌های قضایی دادستان مرکز استان و معاونان وی که همواره حمایت قاطعی از بسیجیان در اجرای مأموریت‌ها داشته‌اند و سبب ایجاد انگیزه مضاعف در خدمت‌رسانی به مردم عزیز منطقه شده است، صمیمانه سپاسگزاری کنم. ما و نیروهای بسیجی جانمان را در این مسیر با ارزش و مقدس کف دست گرفته‌ایم تا جان مردم عزیز حفظ شود و به این افتخار می‌کنیم.

سرهنگ پاسدار شریف ادامه داد: امنیت حاشیه شهر مشهد خط قرمز بسیجیان و سپاه است و با هر اقدامی که آرامش مردم عزیز را برهم بزند قاطعانه برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.