در آیین اختتامیه جشنواره شعر سرو که همزمان با میلاد امام حسین(ع) در کرمان برگزار می شود از خانواده مرحوم مجید غلامحسین پور استاد ادبیات،شاعر و نویسنده برجسته کرمانی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان تجلیل خواهد شد .

 تجلیل از خانواده مرحوم مجید غلامحسین پور استاد ادبیات و نویسنده کرمانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی موسسه امامت و مهدویت؛ استاد غلامحسین پور دارای ویژگی های ارزشمندی بود که ضرورت دارد این نوع زندگی و منش را همه دانشجویان و علاقمندانش الگو بگیرند. استاد همچون رودی جاری، زلال و آرام بود که بیشتر به جمع پیرامونش و همنشینان صفا و معرفت هدیه می داد و از عمق وجودش سایرین را فروتنانه دوست داشت.

وی سروده هایی زیبا دارد و مجموعه کوتاه نوشت های ادبی ایشان در کتابی با عنوان یادداشت های آبی منتشر شده است.

در سوابق و خدمات مرحوم غلامحسین پور، در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان عناوینی همچون:سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی(۱۳۷۷)،رییس اداره روابط عمومی،رییس کانون قران و عترت ،دبیر شورای آموزشی،معاون آموزشی دانشگاه (۱۳۷۷)،سرپرست گروه معارف اسلامی ، مجری پروژه مستندنگاری تاریخچه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ، عضویت هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان و مدیراداره انتشارات علمی دانشگاه  به چشم می خورد.

از مجید غلامحسین پور کتاب هایی همچون : بازنمود اساطیر در اشعار خواجوی کرمانی و مجموعه یادداشت های آبی منتشر شده و همچنین به صورت مشترک با دکتر حسن شهابی و سیدحمید هاشمی ( اعضای هیات علمی گروه زبان انگلیسی ) ، و مرضیه کوچکی و فاطمه مژدگانی :کتاب های نظریه ادبی و درامد عملی نظریه و نقد ادبی را ترجمه کرده است.

وی همچنین چندین مجموعه مقالات علمی همایش های مختلف را در قالب کتاب به رشته تحریر دراورده و با صداو سیما همکاری قلمی داشته و نقش بی نظیر این استاد فرزانه در تدوین و ویرایش بیش از دویست عنوان کتاب در مرکز انتشارات علمی دانشگاه با همکاری اعضای هیات علمی، مشهود و ملموس است .

مریم فهیمی نژاد همسر استاد غلامحسین پور نیز از اهل قلم ونویسندگان کرمانی  است. از استاد زنده یاد غلامحسین پور سه فرزند به نام های نیما ،پویا و یلدا به یادگار مانده است .

استاد مجید غلامحسین پور دوشنبه یازدهم آذرماه ۱۳۹۸ در پنجاه و پنج سالگی در اثر بیماری، روی در نقاب خاک کشید.

گفتنی است؛ جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۱۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی هم زمان با ۱۳ رجب شروع و تا نیمه شعبان ادامه یافته و در سال جاری در ۱۰ استان کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.