رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: سرعت تند باد در اردستان در برخی از ساعات به ۱۲۶ کیلومتر در ساعت رسید و باعث به وجود آمدن مشکلات و خسارت‌هایی برای شهروندان شد.

تندباد ۱۲۶ کیلومتری در اردستان باعث خسارت به شهروندان شد

به گزارش قدس آنلاین، جواد رمضان‌پور اظهار کرد: شرایط سیستمی که روز گذشته از غرب و شمال غرب وارد ایران شد، برای مرکز کشور و خصوصاً شرق استان اصفهان یک وضعیت باد شدید و تندباد لحظه‌ای را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه وضعیت باد شدید تا اواخر روز جمعه همراه با گرد وغبار در شهرستان ادامه داشت، افزود: سرعت تند باد در اردستان در برخی ازساعات به ۱۲۶ کیلومتر در ساعت رسیده و باعث به‌وجود آمدن مشکلات و خسارت‌هایی برای شهروندان شد. همچنین در مناطق کوهستانی شهرستان مانند دهستان برزاوند بارش باران گزارش شده است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان درباره خسارت‌های وقوع تندباد شدید در شهرستان، گفت: تندباد شدید در شهرستان اردستان اکثراً باعث قطع درختان کهنسال، سقوط برخی تابلوهای بزرگ، پارگی سیم‌های برق و شکسته شدن تیرهای برق و همچنین تخریب دیوارهای باغات و ساختمان‌های نیمه کاره شده است.

رمضان‌پور تصریح کرد: تندباد شدید روز جمعه توانست وضعیت دمای شهرستان را حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش دهد و سیستم سرد را جایگزین سیستم گرم در منطقه کند. وضعیت افت دما در روزهای شنبه و یکشنبه در سطح شهرستان محسوس‌تر خواهد بود.

بارش‌ها در اردستان ۱۴ درصد افزایش داشته است

وی با پیش بینی وضعیت شهرستان اردستان تا پایان سال گفت: شرایط خاصی تا پایان سال برای شهرستان اردستان پیش بینی نمی‌شود و تا پایان سال با ورود دو تا سه سامانه به شهرستان فقط باد و تندبادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه تا پایان سال بارش‌های قابل توجهی برای شهرستان پیش بینی نمی‌شود، گفت: میزان بارش‌های سال زارعی تا این لحظه از سال ۷۱.۵ میلیمتر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که حدود ۶۲.۵ بوده ۱۴ درصد افزایش بارش داشته‌ایم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.