عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عدم حل و فصل پرونده PMD در مذاکرات وین را استخوانی در زخم توصیف کرد و گفت: اگر بخواهند برجام را اجرا کنند باید این موضوع را حل و فصل کنند.

روند پیگیری  پرونده PMDدر مذاکرات وین

به گزارش قدس آنلاین، فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل عدم حل و فصل پرونده PMD در مذاکرات وین را استخوانی لای زخم توصیف کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که توافق برجام داشت این بود که برای آن، دستاورد سازی شد. مثلاً یکی از دستاوردهای برجام را حل مسئله PMD می‌دانستند؛ اما در عمل شما می‌بینید که این اتفاق نیفتاده است و دوباره طرف مقابل به دنبال برجسته نگه داشتن، بحث‌های مرتبط با PMD است.

وی در پاسخ به سوالی که چرا حل مسئله‌ی PMD مهم است، افزود: چون عدم حل این موضوع تبدیل به استخوان لای زخم می‌شود. شما مذاکره می‌کنید که یک پرونده را تمام کنید و ببندید؛ اگر یک استخوان را لای زخم نگه دارید، پرونده بسته نمی‌شود و هر وقت طرف مقابل احساس کند که لازم است به شما فشاری وارد کند و یا ضربه‌ای بزند، مجدد پرونده را باز و ایجاد مزاحمت می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: از این جهت امید است که اگر قرار به توافق در وین باشد، باید یکبار برای همیشه این داستان PMD واقعاً بسته شود و مثل دفعه قبل نباشد که اعلام شد پرونده بسته شده است اما در عمل مشکلات ادامه پیدا کرد.

ایزدی با بیان اینکه اگر بخواهند برجام را اجرا کنند باید این موضوع را حل و فصل کنند، گفت: این موضوع برای تیم ما اهمیت دارد، به این معنی که اگر این مسئله حل نشود، هر وقتی که طرف مقابل اراده کند می‌تواند برای ایران مزاحمت ایجاد کند؛ به همین جهت یکی از بحث‌های اصلی حل همین مسئله است.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.