قانونگذار ارشد حزب حاکم ژاپن اعلام کرد: این کشور ممکن است اقدامات بیشتری را در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین در پیش گیرد که می‌تواند به طور قابل توجهی بر بخش انرژی ژاپن تاثیر گذارد.

ژاپن از احتمال اتخاذ اقدامات بیشتر علیه روسیه خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، هیروشیگه سکو که از اعضای برجسته حزب لیبرال دموکرات ژاپن است، گفت: تحریم ها علیه مسکو همچون مسدود کردن دارایی ها، منع صادرات کالاهایی با فناوری پیشرفته و محروم کردن برخی بانک های روسی از شبکه پرداخت بین المللی سوئیفت، تاثیری بزرگ دارد.

وی افزود: آنچه بیش از همه اهمیت دارد، این است که اجازه دهیم روسیه تغییر رفتار دهد. این احتمال وجود دارد که تحریم های بیشتری را اعمال کنیم که ممکن است پیامدهایی بر بخش انرژی از طریق موسسات مالی دخیل در معاملات داشته باشد.

سکو گفت: تحریم ها ممکن است تاثیر زیادی بر معیشت مردم ژاپن داشته باشد، از این‌رو ما باید به خاطر همبستگی با اوکراین، درصدد درک آنها باشیم.

حمله روسیه به اوکراین باعث شده است برخی شرکت های بزرگ از ادامه معاملات تجاری با مسکو خودداری کنند.

شرکت های ژاپنی سهامدار در پروژه های نفت و گاز طبیعی مایع در روسیه برای خروج از این پروژه ها اعلام آمادگی کرده اند.

ژاپن روز پنجشنبه تصمیم گرفت دارایی های چهار بانک روسی را مسدود کند که در مجموع تعداد کل نهادهای مشمول تحریم توکیو به هفت مورد رسیده است.

دولت ژاپن دارایی های الیگارش های روسیه و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس را که حامی تهاجم روسیه می باشد، مسدود کرده است. ژاپن همچنین قصد دارد صادرات به مقصد بلاروس را ممنوع اعلام کند.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه گذشته(۵ اسفند) ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد. روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست، بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.