۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 790228

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی روند کاهش نسبی دما تا اوایل صبح فردا ادامه دارد به گونه ای که از عصر امروز به بعد برای مناطقی از استان بارش‌ باران پیش‌بینی می شود.

دمای هوای خراسان رضوی کاهش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، آیدا فاروقی  افزود:این بارش‌ها در مناطق گرمسیری به شکل رگبار همراه با رعد و برق و از اواخر وقت نیز، در ارتفاعات هزار مسجد و بینالود به شکل باران و برف خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به مقدار بارشها در ساعات بعد از ظهر و شب، احتمال جاری شدن روان‌آب در معابر سطح شهر وجود دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به این که این بارشها همراه با باد به تدریج از غلظت آلاینده ها در سطح شهر مشهد می‌کاهد گفت: وزش باد موقتی که استان را فرا می‌گیرد در برخی از مناطق، شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

فاروقی افزود:به طور موقت از وزش باد طی روز سه شنبه کاسته می‌شود و شاهد روند افزایش دما تا پایان هفته خواهیم بود ولی دوباره از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری افزایش سرعت وزش باد شدید در مناطقی از استان پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: قوچان با منفی یک درجه و تایباد با ۲۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای  استان خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و بیشترین سرعت وزش باد در این مدت از بردسکن با ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

او ادامه داد: دمای هوای شهر مشهد نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۶ و ۱۶ درجه سلسیوس در نوسان بود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.