گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه های عراق، حاکی است که برخی طرف‌های مشکوک سربازگیری در بین جوانان عراقی به نفع اوکراین را با وعده‌های مالی کلان آغاز کرده اند.

چه کسی پشت جنجال سربازگیری از عراق برای جنگ اوکراین است؟

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه خبری «صابرین نیوز» نخستین رسانه عراقی است که این اقدام مشکوک در کشورش را فاش کرد و با تماس با یکی از عوامل رابط و ضبط و فیلمبرداری آن، نشان داد که گروه های مشکوک مزبور با وعده فریبنده چهار هزار دلار حقوق ماهانه به هر داوطلب جنگ، جوانان عراقی را برای جنگ در اوکراین می فریبند.

این سایت خبری، اعلام کرد که داستان سربازگیری از میان جوانان عراقی، با انتشار یک اعلان توسط شخصی به نام «آندرو بولشک» آغاز شد که گفته می شود یکی از کارکنان سفارتخانه اوکراین در بغداد است.

به نوشته این سایت خبری، شخص مزبور یک شماره تماس عراقی و یک ایمیل اوکراینی داده بود که خبرنگار صابرین نیوز تحت عنوان داوطلب جنگ در اوکراین، بعد از چند بار تماس، موفق به گفت وگو با فرد رابط می شود.

در فیلم منتشر شده، فرد رابط که غیر عربی و با لهجه حرف می زند، می گوید که از شرایط پیوستن به صفوف نیروهای اوکراینی این است که فرد داوطلب دارای سوابق نظامی باشد و حقوق تخصیص یافته را حدود ۴ هزار دلار در هر ماه عنوان کرده است.

این سایت خبری عراقی فاش کرد که گرچه شماره تلفن تماس، عراقی است، اما این فرد از یکی از مناطق اروپای شرقی سخن می گفت.

صابرین نیوز از وزارت امور خارجه و دستگاه های امنیتی عراق خواست که این اقدامات مشکوک برای سربازگیری در میان جوانان عراقی به بهانه وعده های مالی کلان را به طور جدی دنبال کنند.

این رسانه عراقی در روزهای گذشته پرونده سربازگیری را دنبال کرده و در تازه ترین گزارش خود امروز نوشته است که فرد رابط به نام «اندرو»(Andrea ) موفق شده است تعدادی از جوانان عراقی را به همراه برخی اتباع سودانی به پادگانی در لهستان با هدف جنگ در کنار نیروهای اوکراینی اعزام کند.

براساس گزارش این رسانه عراقی، جوانان عراقی از طریق ترکیه به اوکراین به طور مشخص شهر «لووف» در اوکراین اعزام می شوند.

طبق گزارش سابق صابرین نیوز، پیش از این نیز، گروه هایی از حزب کمونیست عراق، خواهان جنگ در صفوف نیروهای روسی در جنگ اوکراین شده بودند که کنسولگری روسیه در بصره طی بیانیه منتشره در رسانه های عراقی، با این امر مخالفت و تصریح کرده بودند که روسیه توانایی کافی برای حل مشکلات خود را دارد.

قضیه سربازگیری از منطقه خاورمیانه و اعزام آنها به جنگ اوکراین یکی از مسائل بحث برانگیز در روزهای گذشته می باشد و گفته می شود که آمریکا و ناتو با همکاری اوکراین در حال این کار هستند.

گزارش ها از کشور سوریه نیز حاکی است که آمریکا اخیرا تعدادی از گروه های وابسته به داعش را که در پایگاه «التنف» آموزش داده است، به اوکراین اعزام کرده تا در جنگ علیه نیروهای روسیه شرکت کنند.

بسیاری در عراق با قربانی شدن جوانان کشور خود در جنگ اوکراین مخالف هستند و معتقدند که دولت عراق و دستگاه های امنیتی این کشور باید به شدت با اعزام جوانان عراقی به این جنگ جلوگیری کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.