مدیرعامل کانون تاکید کرد: امسال بخش مسابقات را از بخش فروش تفکیک کردیم و در فصل بهار و همزمان با ماه مبارک رمضان در طرح «از افطار تا سحر» نمایشگاه فروش محصولات تولید شده را برپا خواهیم کرد.

اهدای نشان اسباب بازی برتر ایرانی در دوره هفتم/ برپایی نمایشگاه حضوری اسباب بازی در طرح افطار تا سحر

به گزارش قدس آنلاین، نشست رسانه ای هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی با حضور مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آیدین مهدیزاده دبیر این رویداد صبح امروز ۱۶ اسفندماه در کانون برگزار شد. محسن حموله مدیرکل سرگرمی های سازنده و بازی های رایانه ای و کریمی صارمی معاون تولید نیز از دیگر حاضران این نشست خبری بودند.

مهدیزاده در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه از سال ۹۴ جشنواره ای تحت عنوان جشنواره ملی اسباب بازی در کانون طراحی و اجرا شده که یکی از ویژگی های متمایز کننده اش ساختار و چارچوب برون سازمانی آن است، گفت: عملاً بخش هایی از جشنواره توسط متولیان صنعت اسباب بازی برگزار شده است تا محملی برای دغدغه مندان این حوزه باشد.

وی در ادامه افزود: امسال هفتمین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد و سعی داریم که یک جمع بندی از دستاوردهای یک سال را ارائه دهیم که نشان از پویایی، انعطاف و ارگانیک بودن جشنواره دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های این جشنواره این است که برپایه، ساختار و نیازسنجی صنعت اسباب بازی رشد کرده است.

نگاهی به ادوار برپایی جشنواره ملی اسباب بازی

مهدیزاده تصریح کرد: هدف اولین دوره جشنواره ملی اسباب بازی گردهمایی و شناسایی فعالان این حوزه بود تا امسال که چشم انداز و رویکردی بین المللی دارد و اهداف آن متفاوت شده است. در دوره سوم جشنواره گردهمایی حداکثری و حضور فیزیکی مطرح بود و در چهارمین دوره جشنواره ایجاد یک صندوق مشترک مد نظر قرار گرفت. حضور حداکثری رسانه ها و سازمان ها در بزرگترین و مهمترین جشن ترویجی مورد تاکید دوره پنجم بود و ششمین دوره نیز کاملاً به صورت مجازی برگزار شد که در نوع خودش بی نظیر بود. امسال در گام هفتم این رویداد باز هم جشنواره تحولاتی یافته است و سعی کردیم آن را منطبق با نیاز بازار پیش ببریم و قسمت هایی که بین صنعت گران خلاء وجود دارد پررنگ تر شد و همچنین امسال سازمان های مختلفی به ما کمک کردند.

دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی با اشاره به این که یکی از ویژگی های این دوره جشنواره، برگزاری مرحله به مرحله آن است، تاکید کرد: سال های گذشته جشنواره در یک هفته تا ده روز برگزار می شد اما امیدوارم امسال بتواند در طول ماه های مختلف و فضاهای متفاوتی خودش را معرفی کند و امیدوارم بتوانیم گامی به سوی بازارهای منطقه و جهانی برداریم و این تغییر نگرش از یک صنعت نوپا به صنعتی رسمی اتفاق بیفتد.

تنوع قابل توجه اسباب بازی‌ها نسبت به دوره قبل

در ادامه علی اکبرزاده، مدیرعامل کانون با بیان این که جشنواره هفتم مانند دوره های گذشته بستری را برای حضور تولیدکنندگان و ارائه محصولاتشان فراهم می کند، تصریح کرد: خیلی اوقات ما بزرگترها دوست داریم با اسباب بازی ها بازی کنیم. علاوه بر آن دوست داریم برای بچه ها اسباب بازی خوب و مناسب تهیه کنیم. هفتمین جشنواره اسباب بازی بستری برای حضور تولیدکنندگان فراهم کرده و در این دوره تنوع اسباب بازی ها به مراتب بیشتر از دوره های قبلی است و تعداد آن به لحاظ کمی دوبرابر شده است.

وی افزود: امسال ۵۷۶ محصول دریافت کردیم که هیئت داوران در بازه زمانی شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ این محصولات را در بخش های اصلی و فرعی ارزیابی کردند.

تفکیک بخش مسابقه از فروش اسباب بازی

علی اکبرزاده با بیان ویژگی های هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی تاکید کرد: امسال بخش مسابقات را از بخش فروش تفکیک کردیم و ۲۳ اسفندماه جاری برترین های جشنواره معرفی خواهند شد و درفصل بهار و همزمان با ماه مبارک رمضان در طرح «از افطار تا سحر» نمایشگاه فروش محصولات تولید شده را برپا می کنیم و مردم می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

کیفیت تولیدات امسال چشمگیر بود

مدیرعامل کانون در ادامه با اظهار این که امسال بخش‌های متنوعی به عنوان شاخص های ارزیابی مورد نظر داوران قرار گرفت تصریح کرد: بسته بندی محصولات، تصویرسازی و گرافیک، کیفیت چاپ، کیفیت مواد و متریال مورد استفاده مانند پارچه، مواد پلیمری، چوب، مواد ترکیبی، فلزی و ... مورد توجه قرار گرفت و هیئت داوران با تمرکز بر این موارد محصولات را انتخاب می کنند.

برگزاری ۴ نشست تخصصی

وی همچنین یادآور شد: در روزهای آتی ۲۱ و ۲۲ اسفندماه در دو نوبت صبح و عصر چهار نشست تخصصی خواهیم داشت که برای عموم علاقمندان، تولیدکنندگان، طراحان، متخصصان، دست اندرکاران و فعالان اسباب بازی طراحی شده است که می توانند از آنها استفاده کنند. اسباب بازی های شناختی، استانداردهای اسباب بازی، بازارهای جهانی افق پیش رو و تحولات فرهنگی و آثار آن در اقتصاد، فرهنگ و اقتصاد اسباب بازی عناوین چهار نشستی هستند که در هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی برگزار می شوند. در این نشست ها حضور متخصصانی از کشورهای آلمان، بلژیک، سنگاپور، لهستان و هند را داریم.

اهدای نشان اسباب بازی برتر ایرانی

علی اکبرزاده با بیان اینکه امسال اهدای نشان اسباب بازی برتر ایرانی را در هفتمین دوره جشنواره ملی اسباب بازی خواهیم داشت، اظهار کرد: همانگونه که پیش تر هم اشاره کردم امسال در بخش رقابتی ۵۷۶ محصول به دست ما رسید که جهش دوبرابری نسبت به دوره ششم داشت. ۱۴۴ محصول توسط ۴۸ تولید کننده  در مرحله اول مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت ۳۱ تولید کننده موفق به دریافت نشان اسباب بازی برتر ایرانی خواهند شد. برگزیدگان صنعت اسباب‌بازی ایران در هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در ۲۳ اسفند ماه جاری معرفی و در بخش‌های مختلف قدردانی خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.