سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد ساخت آمریکا را در آسمان حجه سرنگون کرد.

یمن پهپاد جاسوسی ساخت آمریکا را سرنگون کرد

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد «پدافند هوایی کشورمان صبح امروز موفق شد یک فروند هواپیمای جاسوسی اسکن ایگل ساخت آمریکا را در حرض در استان حجه در حالی که در حال انجام اقدامات خصمانه بود، با سلاح مناسب سرنگون کند.»

نیروی هوایی دولت نجات ملی یمن چندی قبل نیز یک فروند پهپاد جاسوسی «ام کیو ۹» ساخت آمریکا و متعلق به امارات را در استان الجوف و یک فروند پهپاد اسکن ایگل را در آسمان شهر الجوبه در استان مأرب سرنگون کنند.

عربستان در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

همچنین گفتنی است؛ چند روز پیش هم به دنبال حملات توپخانه ای گسترده ائتلاف متجاوز سعودی به صعده یمن شماری از غیرنظامیان این کشور زخمی شدند.

لازم به یادآوری است؛ آخرین گزارش ها حاکی از آن است که جنگنده های متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت منتهی به 14 اسفند ماه؛ مناطق مسکونی در استان های مختلف یمن را بمباران کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.