به گزارش قدس آنلاین، رژیم صهیونیستی از هر طریقی در پی اغوای یهودیان سراسر جهان است تا برای اقامت و زندگی در فلسطین اشغالی جذب شوند؛ چه این اغواها اقتصادی و مالی باشد، چه مسائل امنیتی.

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گزارش داد، بحران روسیه و اوکراین نیز بهانه و دستاویز خوبی برای رژیم صهیونیستی شده است تا خود را پدر معنوی یهودیان سراسر جهان، به ویژه یهودیان اوکراین نشان دهد. دولت این رژیم در تلاش است که فلسطین اشغالی را امن‌ترین و باثبات‌ترین نقطه جلوه دهد و چنین وانمود کند که این رژیم قادر است از خود در برابر «خطرات دشمنان» دفاع کند.

«آیلت شاکد» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی نیز در تأیید این مسئله خبر داد که از زمان شروع بحران روسیه و اوکراین، حدود یک هزار و ۵۵۵ یهودی اوکراینی وارد فلسطین اشغالی شده‌اند.

کابینه این رژیم امکانات زندگی را در اختیار آنان قرار داده و اعلام کرده است که برای اسکان آنان، قصد دارد یک شهرک در اراضی اشغالی احداث کند در همین ارتباط، «مصطفی الصواف» نویسنده و تحلیلگر سیاسی مسائل فلسطین تاکید کرد: هدف کمپین رسانه‌ای رژیم صهیونیستی که به ادعای کمک به یهودیان اوکراین و انتقال آنان به فلسطین اشغالی، آغاز شده است، ارسال پیام به همه یهودیان جهان است؛ زیرا اندیشه صهیونیسم این است که همه یهودیان جهان را در فلسطین جمع کند.

الصواف به فلسطین الیوم گفت: رژیم صهیونیستی با انتقال یهودیان از اوکراین، دیگر نیازی به افزایش تعداد نیروهای ارتش یا افراد حرفه‌ای بیشتر ندارد؛ اما انتقال یهودیان اوکراین به فلسطین اشغالی، تأثیر زیادی بر مسئله فلسطین نخواهد داشت؛ زیرا «این مسئله به ما، مردم فلسطین نیاز دارد تا به اهداف خود دست پیدا کنیم».

این تحلیلگر فلسطینی خاطرنشان کرد: «ما باید آماده شویم و به آنها و کسانی که در خارج از فلسطین هستند، بگوییم که فلسطین متعلق به ما مردم فلسطین است و برای آزادسازی آن از دست متجاوزان تلاش می کنیم. این افراد، اوکراینی‌های متولد و بزرگ شده در این کشور هستند و اوکراین کشورشان است، نه فلسطین».

«احمد عبدالرحمن» سیاستمدار و تحلیلگر مسائل سیاسی هم در این زمینه، گفت: هیاهوی مربوط به مسئله انتقال یهودیان اوکراین، یک موضوع ساختگی و اغراق آمیز است و هیچ نمود بیرونی ندارد. به ویژه اینکه خشم و نارضایتی سفیر اوکراین هم بیانگر این مسئله است.

عبدالرحمن تصریح کرد: هیاهوی رسانه‌ای که تحت حمایت دولت رژیم صهیونیستی قرار دارد، در حالی آغاز شده است که این دولت در سطوح مختلف با شکست و ناکامی روبه‌رو است و از طریق انتقال یهودیان اوکراین در پی دستاوردسازی برای خود است.

وی  با بیان اینکه اظهارات مربوط به آمادگی رژیم صهیونیستی برای پذیرش پنج تا ۱۰ هزار یهودی اوکراینی، تغییر مهمی در سیاست این رژیم نیست، خاطرنشان کرد: از یهودیان در فلسطین اشغالی هیچ استقبالی نخواهد شد؛ نه فقط در زمان جنگ، بلکه در هر زمانی.

این سیاستمدار فلسطینی به اشاره به اینکه انتقال این یهودیان، «تغییر مهمی در موازنه درگیری ایجاد نخواهد کرد»، تصریح کرد: مردم فلسطین باید با این مسئله مقابله کنند تا تغییری در بافت جمعیتی فلسطین به وجود نیاید.

در همین ارتباط، بخش شهرک‌سازی صهیونیسم جهانی اعلام کرد که قصد دارد یک هزار واحد مسکونی را برای یهودیان فراری از اوکراین احداث کند.

یشای مرلینگ، رئیس بخش شهرک‌سازی سازمان جهانی صهیونیسم همچنین خبر داد که «طرح مفصلی» برای احداث منازل موقتی برای یهودیان اوکراین طراحی کرده است.

این طرح شامل ساختمان های مسکونی با مساحت‌های بین ۵۵ تا ۹۰ متر مربع است. بر اساس این طرح، قرار است این ساختمان‌ها در مناطق النقب، وادی عربه، «وادی الینابیع» احداث شود.

منبع: وبگاه فلسطین الیوم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.