دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: فرار مفتضحانه آمریکایی‌ها از افغانستان را دیدید و این فرار در عراق هم تکرار خواهد شد.

تجربه فرار آمریکا از افغانستان، در شرق سوریه تکرار خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در همایش (مردان امنیت و اقتدار) که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد با اشاره به خصوصیات شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم یک چهره بین المللی مقاومت اسلامی است، همه دنیا حاج قاسم را می شناسند، در هندوستان در عزای ایشان هزار مجلس گرفته شد.

وی افزود: شهید شدن و شهید بودن ایشان بیشتر از زنده بودن ایشان برای آمریکایی ها خطرناک شد و میلیون‌ها مسلمان علیه آمریکایی‌ها و جنایت های ترامپ و ارتش تروریستی امریکا شده اند.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند امریکایی ها از غرب آسیا باید خارج شوند، فرار مفتضحانه آمریکایی‌ها از افغانستان را دیدید و این فرار در عراق هم تکرار خواهد شد. این فرار در شرق سوریه هم تکرار خواهد شد این فرار از خلیج فارس هم شروع خواهد شد.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها نمی توانند اینجا بمانند ملت‌های منطقه اجازه حضور آمریکایی‌ها را نمی‌دهند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین خاطرنشان کرد: می‌بینید که امریکایی‌ها و ناتو، ۳۰ کشور چگونه در قبال جنگ روسیه و اوکراین جا زدند و عقب کشیدند.

وی تأکید کرد: واقعیت این است که آمریکایی ها رو به افول و سقوط هستند. امپراتوری آمریکا هم از لحاظ اخلاقی هم از لحاظ قدرت رو به افول و سقوط است و آن قدرتی که اونی روبه اعلاست، اسلام است که قدرت می گیرد، ملتها هستند که قدرت می گیرند، شهیدان هستند که خونشان می‌جوشد، همچون شهید حاج قاسم سلیمانی که خون ملت های اسلامی را به جوش آورد و جوانان اسلامی را به حرکت درآورده است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با اشاره به ایام ولادت حضرت اباعبدالله الحسین و روز پاسدار گفت: خداوند هر کس را دوست داشته باشد محبت حسین بن علی و فرزندانشان را در دلش می اندازد. معرفت و محبت اهل بیت موجب دوری از آتش جهنم و گذرنامه عبور از پل صراط است.

وی با تبریک روز پاسدار به همه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران و منطقه گفت: پاسداری یک رسالت، یک فضیلت و یک شرافت است. پاسداری یعنی دفاع از ارزش‌های اسلامی، دفاع از ملت؛ پاسداری یک سری اصول و اخلاق دارد، پاسدارهامردم دار و مردم یار هستند زندگی‌شان مردمی است، پاسدارها دروغ نمی گویند و اهل غیبت نیستند و پاک زندگی می‌کنند. شجاعانه می جنگند و مظلومانه به شهادت می‌رسند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه حقیقت هر انسانی همان اندیشه و تفکر و راه و هدفی است که آن انسان انتخاب می‌کند گفت: شهید در اندیشه و تفکر در اخلاق و رفتار و در عملکرد، یک انسان والای مطلوب الهی است.

وی افزود: شهادت کار آسانی نیست خیلی باید آدم خودش را بسازد. انسانی که به قول آیت‌الله شهید بهشتی همواره در حال شدن است؛ این شدن یعنی یا ما خوب می شویم یا بد می شویم. امیدوار هستیم که همه ما هر روز خوب شویم.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی ادامه داد: شهید هر روز خوب می شود هر روز بهتر می شود و در دوران دفاع مقدس و در بین شهدای مدافع حرم دیدیم که در چهره هایشان نور شهادت است، می دیدیم که روحشان از جسمشان گسترده تر شده است، انگار که در این دنیا زندگی نمی‌کنند، انگار که روی زمین راه نمی روند، یک اوجی گرفته‌اند، این اوج اول در اندیشه و تفکر و در قلب رخ می دهد.

وی با اشاره به حضور رزمندگان کاشان در دفاع مقدس گفت: آیت الله یثربی رحمت الله علیه فرمودند ما می‌خواهیم یک تیپ تشکیل دهیم آن زمان شهرستان کاشان یک جمعیت محدودی داشت اما واقعا یک تیپ تشکیل دادند، از لشکر امام حسین علیه السلام و از بچه های رزمنده کاشان در تیپ نجف اشرف همه آمدند و یک تیپ شکل دادند و خوب جنگیدند و مردم کاشان با تمام وجود آنها را حمایت کردند. درود خدا بر مردم دلاور کاشان و آران و بیدگل، زنان قهرمان همسران شجاع شهیدان مادران پدران فرزندان شان. بیش از ۱۰− ۱۵ فرمانده شهید من از شهرستان کاشان می‌شناسم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین تصریح کرد: شهیدان به گردن ما حق دارند، ای کاش ما بتوانیم در جهاد تبیینی، شهیدان را بشناسیم، شهیدان را بشناسانیم و بتوانیم این شهیدان را الگویی برای زندگی خودمان برای جوانان مان برای جوانان ملت‌های اسلامی، قرار دهیم.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.