۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 790428

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: مسئول مرگ و میرها در اوکراین برعهده آنهایی است که نتوانسته‌اند در این ۱۳ روز، جایی در غرب و جایی در دفاتر خود تصمیمات ضروری اتخاذ کنند.

زلنسکی: غرب مسئول تلفات در اوکراین است

به گزارش قدس آنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اظهار کرد: کشورهای غربی را به دلیل امتناع از ایجاد منطقه پرواز ممنوع و عدم ارائه جنگنده به اوکراین، مسئول تلفات جنگ اوکراین اعلام کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارنظر درباره درخواست‌های روسیه برای تفاهم با اوکراین گفت: «من فکر می‌کنم موارد مربوط به قلمروهای اشغالی موقت و جمهوری‌های به رسمیت شناخته نشده‌ای که هیچ‌کس جز روسیه آن‌ها را به رسمیت نشناخته است و این شبه جمهوری‌ها جزو مواردی هستند که ما می‌توانیم درباره آن‌ها بحث کنیم و در خصوص نحوه‌ زندگی مردم در این قلمروها به مصالحه برسیم».

رئیس‌جمهور اوکراین ادامه داد: «چیزی که برای من مهم است این است که مردم در این قلمروها چطور می‌خواهند زندگی کنند و چه کسانی می‌خواهند بخشی از اوکراین باشند. مسئله دشوارتر از این است که به سادگی آنها را بپذیریم».

زلنسکی ابراز کرد: «۱۳ روز از زمانی که ما فقط وعده شنیدیم می‌گذرد. ۱۳ روز از زمانی که به ما گفته شد که کمک در راه است و هواپیماهایی خواهد رسید و به ما داده می‌شود».

وی ادامه داد: «مسئول مرگ و میرها در اوکراین برعهده آنهایی است که نتوانسته‌اند در این ۱۳ روز در جایی در غرب و جایی در دفاتر خود تصمیمات ضروری اتخاذ کنند».

زلنسکی درباره امتناع غرب از ایجاد منطقه پرواز ممنوع، گفت: «صدها و صدها هزار نفر در شهرها به معنای واقعی و نه به روشی که سیاستمداران در مورد ارائه هواپیماهای جنگی حیاتی و دفاع ضد موشکی به اوکراین می گویند، در آستانه مرگ و زندگی هستند»

رئیس جمهور اوکراین همچنین تصریح کرد: اگر رهبران جهان تلاشی برای «توقف این جنگ» نکنند، اوکراین به مردم دنیا برای توقف عملیات نظامی روسیه در اوکراین متوسل خواهد شد.

گفتنی است؛ مقام‌های اوکراین اعلام کردند که ۲۱ غیرنظامی در حمله هوایی روسیه به شهر سومی کشته شدند.

همچنین کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده است که تعداد پناهجویانی که در ۱۳ روز گذشته، اوکراین را به سمت کشورهای دیگر ترک کرده‌اند به دو میلیون نفر رسیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.