نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با بیان اینکه بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی با پول بیمه‌شدگان، کارگران و بازنشستگان ساخته شده و باید بر اساس قانون، الزام درمان آنها در اولویت قرار گیرد مدعی شد که رفتارهای نامناسبی در بیمارستان‌های هیئت امنایی علیه بازنشستگان صورت می‌گیرد.

گلایه بازنشستگان از نحوه ارائه خدمات در بیمارستان‌های هیئت امنایی تامین‌اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین، پرویز احمدی پنجکی با بیان اینکه بخشی از بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند معتقد است: برای این بیمارستان‌ها پول و پولدار حرف اول را می‌زند، بنابراین اگر فردی پول داشته باشد و به بیمارستان‌های هیئت امنایی سازمان مراجعه کند، بدون صرف وقت و به سرعت بستری می‌شود و تحت جدی‌ترین عمل‌های جراحی و مهمترین درمان‌ها قرار می‌گیرد.

وی با این ادعا که اگر یک بازنشسته به این بیمارستان‌ها مراجعه کند و پول یا بیمه تکمیلی نداشته باشد، باید چند ماه در نوبت بماند تا شاید درمان شود گفت: این در حالیست که در بسیاری از موارد بیماری بازنشستگان به مراحل بسیار سختی می‌رسد و از آنجا که هزینه‌های درمان بالاست، بازنشستگان نسبت به بیماری‌های خود بی توجه هستند، بنابراین زمانی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که بیماری‌شان در حالت حاد و بحرانی قرار دارد و این حساسیت و روند رو به رشد بیماری بیانگر آن است که هر چه سریعتر باید تحت درمان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های میلاد تهران، البرز کرج، خوی، ایلام، بیرجند و امیرکبیر اهواز از جمله بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی هستند که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند.

رئیس کانون بازنشستگان شمیرانات با ابراز تأسف از اینکه این بیمارستان‌ها در مقابل معاونت درمان و بخش‌های نظارتی سازمان تأمین اجتماعی پاسخگو نیستند عنوان کرد: هنگامی که از عملکرد این بیمارستان‌ها به معاونت درمان یا اداره کل درمان استان‌های سازمان تأمین اجتماعی مراجعه و شکایت می‌کنیم، به صراحت به ما اعلام می‌کنند که این بیمارستان‌ها خودرأی هستند و هیئت امنایی اداره می‌شوند.

احمدی افزود: ۶۰ درصد بازنشستگان و کارگران حداقلی بگیر هستند لذا انتظار می‌رود در بیمارستان‌های هیئت امنایی سازمان تأمین اجتماعی سلامت آنها در الویت رسیدگی به موقع قرار گیرد.

وی همچنین با این گفته که بخش‌های لوکس و لاکچری در بیمارستان‌های هیئت امنایی سازمان تأمین اجتماعی راه اندازی شده‌اند معتقد است: این بخش‌ها در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که دارای بیمه تکمیلی خوبی هستند و اینگونه به نظر می رسد که تبعیض آشکاری علیه کارگران و بازنشستگان اعمال می‌شود. 

احمدی با تاکید بر اینکه برای همیشه باید تکلیف بیمارستان‌های هیئت امنایی سازمان روشن شود گفت: قرار نیست با دیده حقارت به کارگران و بازنشستگان نگاه شود و با برخوردی نامناسب روبه‌رو شوند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.