رئیس رژیم صهیونیستی پیش از سفر به ترکیه گفت: با اینکه روابط تل‌آویو با آنکارا دچار فراز و فرودهایی بوده؛ اما این روابط مهم است.

رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه رفت/ هرتزوگ: روابط با ترکیه اهمیت دارد

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی امروز، فلسطین اشغالی را برای سفر چند روزه به ترکیه ترک کرد؛ این اولین سفر یک مقام صهیونیست به ترکیه از سال ۲۰۰۸ است.

هرتزوگ طی اظهاراتی در فرودگاه پیش از پرواز به ترکیه گفت: «روابط بین اسرائیل و ترکیه دچار فراز و فرودهایی بوده است، [ولی] ما می‌دانیم که این[روابط] را چطور بسازیم تا در عمل و احترام متقابل تجلی پیدا کند».

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، وی در این‌باره توضیح داد: «مطمئناً وقتی نظم جهانی تضعیف می‌شود، خوب و درست است که مشارکت و ثبات در منطقه ما باقی بماند. همه(با ترکیه) موافق نیستند، این رابطه در سال‌های اخیر لحظات ساده‌ای نداشته است».

رئیس رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «روابط اسرائیل و ترکیه مهم است. شاید ما در مورد همه چیز توافق نداشته باشیم، ولی ما سعی خواهیم کرد رابطه را بازسازی کنیم».

هرتزوگ سپس در صفحه توئیتر خود نوشت: «اکنون به همراه همسرم میشال برای بازدید از ترکیه به دعوت رئیس جمهور رجب طیب اردوغان پرواز می‌کنم، که این مضاف بر گفت‌وگوهایی است که از زمان ورود من به ریاست[اسرائیل] برقرار کردیم. پل ها و روابط با ترکیه یک منفعت اسرائیلی و منطقه‌ای است. امیدوارم این دیدار منجر به گفت‌وگوی عمیق‌تری بین ترکیه و اسرائیل شود».

پیش از این نیز هیئت متشکل از مقام‌های ارشد ترکیه‌ای که به فلسطین اشغالی سفر کرده، با رئیس رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم دیدار و رایزنی داشتند.

رئیس‌جمهور ترکیه چندی قبل با مثبت توصیف کردن سفر رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور، مدعی شد این امر به بهبود روابط آنکارا-تل‌آویو کمک می‌کند. اردوغان همچنین با بیان اینکه سفر هرتزوگ به ترکیه در اوایل ماه فوریه انجام می‌شود، مدعی شده بود با این سفر مرحله جدیدی در روابط دو طرف آغاز خواهد شد. 

ترکیه و رژیم صهیونیستی از می ۲۰۱۸ - و بعد از اینکه آنکارا به بهانه افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر اسرائیل را اخراج کرد - به‌صورت متقابل سفیر نداشتند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.