پیکر پاک 2 پاسدار مدافع حرم، صبح امروز با حضور باشکوه صدها تن از مردم تهران، تشییع و راهی اهواز و بهشت زهرا شد تا طی امروز و فردا در گلزار شهدای پایتخت و امامزاده علی بن جعفر قم آرام بگیرند.

پیکر 2 شهید مدافع حرم در تهران تشییع شد/ جزییات بیش‌تر از مراسم تدفین

به گزارش قدس آنلاین، پیکر پاک و مطهر ۲ پاسدار مدافع حرم، که همزمان با روز جانباز و بر اثر حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه شهر دمشق به شهادت رسیده بودند، صبح امروز پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ با حضور باشکوه صدها تن از مردم تهران از حسینیه فاطمةالزهرا در میدان سپاه تهران، تشییع شد تا پیکر یکی از این شهدا راهی اهواز و دیگری به بهشت زهرا منتقل شود و طی امروز و فردا در گلزار شهدای پایتخت و امامزاده علی بن جعفر قم آرام بگیرد.

مراسم تشییع شهدای اخیر مدافع حرم، که قرار بود از ساعت ۹ صبح و از حسینیه فاطمةالزهرای سپاه واقع در میدان سپاه تهران برگزار شود، به دلیل ازدحام جمعیت و بسته شدن تمام خیابان‌های اطراف، زودتر از ساعت مقرر آغاز شد و تعداد زیادی از افرادی که برای مشایعت‌ پیکر پاک شهید مرتضی سعیدنژاد و شهید احسان کربلایی‌پور به حسینیه آمده بودند، از مراسم جا ماندند.

این مراسم با حضور فرماندهان عالیرتبه سپاه و ارتش و مقامات بسیج مستضعفین و صدها تن از مردم آغاز شد و با تشییع پیکرها به سمت خیابان دکتر شریعتی، خیل جمعیت باعث شد در تردد این خیابان و خیابان طالقانی و میدان سپاه، خلل جدی وارد شود.

پیکر مطهر شهید مرتضی سعیدنژاد، بلافاصله پس از پایان مراسم تشییع به بهشت زهرا انتقال یافت تا در قطعه ۵۰ به خاک سپرده شود، اما پیکر پاک شهید احسان کربلایی‌پور، از طریق فرودگاه مهرآباد به اهواز انتقال یافت تا ساعت ۱۴ در فرودگاه شهید قاسم سلیمانی شهر اهواز، مورد استقبال مردم این شهر قرار گیرد.

طبق برنامه قرار است وداع با پیکر شهید کربلایی‌پور در اهواز، شامگاه امروز پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ از ساعت ۱۹

واقع در اهواز، فاز ۲، پادادشهر، ایستگاه ۶، مسجد امام خمینی رحمة‌الله‌ علیه برگزار شود.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم به قم برمی‌گردد تا صبح جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، همزمان با دعای ندبه در حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام با آن وداع شود و سپس تشییع و تدفین پیکر او در این شهر پس از اقامه نماز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شود.

پیکر پاک شهید احسان کربلایی‌پور سپس از مصلای قدس به سمت گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر علیه‌السلام منتقل می‌شود تا بنا به وصیت شهید در جوار شهید محمدمهدی لطفی نیاسر در این گلزار به خاک سپرده شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.