مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درطول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۸ هزار و ۴۳۳ نفر رسید و هزار و ۲۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه قرار دارند.

مرگ ۱۷۳ نفر بر اثر کرونا/ هزار و ۲۶۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه

به گزارش قدس آنلاین،  از دیروز تا امروز ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۱۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۱۶۷ نفر رسید. تا کنون ۶ میلیون ۷۵۴ هزار و ۲۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و  ۴۷ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۸۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۳ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۹۲ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۴۲ نفر دُز دوم و ۲۴ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۴۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۲۸۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۰۰ هزار و ۹۱۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است

در حال حاضر ۱۴۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۹۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۰۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

به گفته حمید رضا جماعتی دبیر علمی کمیته مقابله با کرونا، آمار ایران و جهان نشان می‌دهد ابتلای کودکان به کرونا در پیک امیکرون حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به دلتا بیشتر است. هم اکنون در ایران حدود ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا در پیک ششم کودکان هستند. در برخی کشورها مثل آمریکا تا حدود ۳۵ درصد مبتلایان به کرونا در سویه جدید کودکان هستند و این سویه کرونا بر خلاف سویه‌های قبلی علاوه بر افراد بزرگسال در نوجوانان و اطفال هم سرایت بالایی دارد. البته علاوه بر واکسیناسیون کمتر کودکان، خاصیت خود سویه امیکرون به این شکل است که ترشح آنزیمی در بزرگسالان مانع ورود آن به سلولهای دستگاه تنفسی می‌شود و این آنزیم بلوکه کننده در کودکان وجود ندارد.

اکنون با اوج گرفتن پیک ششم در آخرین ماه از دومین سال پاندمی کرونا در ایران و همزمان با افزایش ترددها و مسافرت‌های پایان سال و نوروز، جامعه بار دیگر با خیز بلند کرونا مواجه شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.