رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال حاضر درخواست دیگری برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اوکراین نداریم.

درخواست جدیدی برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اوکراین نداشته‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، محمد محمدی‌بخش در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا به غیر از پروازهای انجام شده مجوز دیگری برای بازگرداندن ایرانیان دریافت کرده‌اید یا خیر، اظهار کرد: درخواست دیگری برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اوکراین نداریم؛ اما مشکلی هم برای پرواز از سمت ایرلاین‌ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: آن دسته از شهروندانی که می‌خواستند به ایران بازگردند در پروازهای اخیر منتقل شدند و اگر قرار باشد هموطنان ما دوباره بخواهند به ایران بازگردند اگر وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های ما بخواهند مجوز آن را صادر کنند باید مراقبت‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره آخرین وضعیت پروتکل‌های بهداشتی برای پروازهای داخلی و خارجی، گفت: در پی شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون پروتکل‌هایی در دنیا برای انجام پروازها وجود دارد که ما هم آن را پیشنهاد کردیم تا اگر مسافری دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده و یکبار هم مبتلا شده است آن را به عنوان سه دوز واکسن در نظر بگیرند.

گفتنی است؛ اولین گروه دانشجویان ۱۰ اسفند با پرواز ایران ایر از فرودگاه ورشو به میهن انتقال یافتند و همچنین تعدادی از مسافران از طریق شرکت هواپیمایی ماهان از لهستان به ایران بازگشتند. 

همچنین ۱۴ اسفند ماه نیز حدود ۲۴۰ ایرانی مقیم اوکرانی هم به ایران بازگشتند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.