۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
کد خبر: 790725

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه امسال تا پایان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱به حالت آماده‌باش خواهند بود.

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای میزبانی از زائران نوروز۱۴۰۱

به گزارش قدس انلاین، دکتر شاپور بدیعی اظهار کرد: در ایام نوروز برنامه‌ریزی‌های کاملی برای درمان و حفظ سلامت زائران و مجاوران انجام شده است. به همین منظور در حوزه درمان تمامی درمانگاه‌های سطح ۱و ۲،  کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و آمبولانس‌های شهری و جاده‌ای بعد از بررسی‌های کامل به حالت آماده باش در آمده‌اند. همچنین امداد هوایی در این ایام فعال است.

وی ضمن اشاره به اینکه تمام اورژانس‌ها تجهیز شده‌اند و آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل اقدام به‌موقع صورت پذیرد، افزود: آغاز سال ۱۴۰۱ با همکاری آستان قدس رضوی نیروهای اورژانس ۱۱۵ در خیابان‌های اطراف حرم‌مطهر رضوی مستقر خواهند شد. لازم به ذکر است که اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه استقرار اورژانس‌ها در اطراف حرم مطهر به صورت روزانه خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: معتقدیم که با توجه به شرایط ویژه کرونا، تروما هم نباید فراموش شود. به همین منظور تمام بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه امسال تا پایان تعطیلات نوروزی به حالت آماده‌باش خواهند بود. ۱۴۰ درمانگاه برای ارائه‌ خدمت به بیماران سرپایی، ۲۰ درمانگاه‌ به صورت تخصصی و بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی به حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: از اورژانس‌ها، بخش‌های بستری، مراقبت‌های ویژه و اتاق‌های عمل بازدید شده است تا در صورت داشتن نواقص، با سرعت برطرف شوند. همچنین نیروی انسانی اورژانس‌ شهرستان‌ها را افزایش داده‌ایم تا فشار اعزام‌ بیماران از شهرستان‌ها به مشهد کاهش یابد تا در مشهد خدمت به زائران به نحو احسن انجام شود.

وی ضمن اشاره به تامین نیروهای متخصص در مراکز درمانی سطح مشهد، گفت: کارشناسان حوزه معاونت درمان این دانشگاه نظارت کامل را بر درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها خواهند داشت تا اگر کوچکترین مشکلی وجود داشت بلافاصله اقدامات لازم را اجرایی کنند.

بدیعی بیان کرد: تعداد بستری‌های کرونا روند کاهشی داشته و هم‌اکنون ۲۱ درصد ظرفیت تخت‌های کرونا اشغال است، لازم به ذکر است که ۵۷ درصد از تخت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بخش‌های کرونایی اختصاص یافته است. با توجه به ایجاد این شرایط می‌توانیم برنامه‌ریزی بسیار خوبی در حوزه درمان جهت کنترل وضعیت در ایام نوروز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تعداد تخت‌های مراقبت ویژه اطفال در روزهای اخیر افزایش یافته و برای نوروز ۱۴۰۱ تعداد ۲۶ تخت در این حوزه در بیمارستان اکبر افزوده شده و ۱۲ تخت دیگر هم تا روزهای آینده در بیمارستان دکتر شیخ اضافه می‌شود و در این خصوص باید بگوییم که برای هر تخت یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: برای مادران باردار نیز تخت‌های عادی و تخت‌های ویژه در نظر گرفته شده است و در کنار آن برنامه‌ریزی خوبی نیز برای بیماران دیالیزی داریم تا خدمات مورد نیاز آنها را در نزدیکترین محل دریافت کنند، ضمن اینکه مرکز دیالیز ویژه بیماران مبتلا به کرونا هم فعال است. 

همچنین در این مراسم دکتر ناصر وحدتی، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: برای ایام نوروز سعی کردیم عموم داروهای اساسی بیمارستان‌ها  به‌خصوص داروهای اتاق عمل را تامین کنیم تا بیمارستان‌ها با مشکل خاصی مواجه نشوند. در خصوص برخی از داروها مانند سرم‌های تزریقی که کشور با کمبود جدی مواجه است، خوشبختانه مشهد هیچ‌گونه مشکلی ندارد و از این لحاظ در شرایط خوبی قرار دارد.

وی افزود: در ایام نوروز ۳۵ داروخانه در بیمارستان‌های مشهد و ۱۵ داروخانه در بیمارستان شهرستان‌ها فعال خواهد بود. در مشهد حدود ۷۰۰ داروخانه در حال فعالیت هستند  که  ۷۰ داروخانه به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند. این امر نشان می‌دهد که تقریبا در تمام نقاط مشهد داروخانه شبانه‌روزی وجود دارد و این داروخانه‌ها در تمام مدت تعطیلات آماده خدمت‌رسانی هستند. همچنین آزمایشگاه‌ها نیز در حد ضرورت فعال خواهند بود.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: خراسان رضوی دارای  ۹۰۹ داروخانه فعال است که ۱۲۷ عدد از این داروخانه‌ها شبانه‌روزی هستند.در سال‌های گذشته حدود ۴۰ داروخانه شبانه‌روزی در سطح مشهد وجود داشت که این تعداد افزایش داشته و به ۷۰ داروخانه شبانه‌روزی رسیده است. 

وحدتی اضافه کرد: داروخانه آموزشی ۲۲ بهمن در این ایام به منظور  پاسخگویی به سوالات زائران آماده‌ خدمت‌رسانی است. در ایام تعطیل معاونت دارو از داروخانه‌ها بازرسی خواهد کرد و توزیع دارو قطع نخواهد شد. همچنین  سامانه ۱۹۰  پاسخگو زائران و مجاوران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز داروخانه‌های غیرشبانه‌روزی در اطراف حرم می‌توانند با گرفتن مجوز لازم به صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.