نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه مهندسی خراسان رضوی باید حافظ منافع زائران و مجاوران در حوزه ساخت و سازها باشد.

سازمان نظام مهندسی  در ساخت و سازها حافظ منافع زائران و مجاوران باشد

به گزارش قدس انلاین،   حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر  در دیدار با تعدادی از اعضای نظام مهندسی خراسان رضوی   اظهار داشت: تعامل یک حرکت دوسویه و حس مشترک میان مخاطبان است. 
وی افزود: اینکه مردم منافع خود را در گرو دریافت خدمت از مهندسان ببینند نیاز به بحث های عملیاتی و تخصصی از سوی سازمان و اعضای آن  دارد. 
نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: حافظ منافع مردم باشید، اقدامات شما در ارایه خدمت به شهروندان و زائران باید دیده شود. مردم باید حس کنند و بدانند جامعه مهندسی استان ایستاده اند تا مسایل حوزه ساخت و ساز آنان را حل کنند. 
به نقل از نظام مهندسی ساختمان  خراسان رضوی ، حجت الاسلام پژمانفر عمل به مر قانون را خط فکری تمامی افراد بویژه مهندسان دانسته و اعلام داشت: گزارشات تخصصی خود را در گرایشات مربوطه در جهت حل معضلات شهری، ‌استانی و حتی کشوری پذیرا هستم و در جهت رفع موانع و مانع زدایی اقدام خواهم کرد.
نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی  تعاملات رسانه ای و تبلیغاتی را جهت آشنایی مردم  با خدمات  سازمان مفید ارزیابی و تاکید کرد: جامعه مهندسی استان با بهبود ارایه خدمات کیفی و کمی در حوزه ساخت، اعتماد مردم را  به عنوان یکی از بزرگترین مراجع تخصصی ساخت و ساز  کسب کنند.
 مسعود افخمی گلی نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، در این جلسه ضمن معرفی خدمات و فرآیندهای سازمان اعلام کرد: نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی یک مجموعه تخصصی و دارای ۴۰ هزار عضو در رشته های مرتبط با ساخت و ساز (عمران، معماری، مکانیک، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری، برق) است که به عنوان متولی نظارت بر اجرای مقررات ملی ساختمان در عرصه ساخت و ساز در سطح استان در قالب دفاتر و دوایر نمایندگی فعالیت دارد.
وی با اشاره به اینکه سازمان در دوره نهم هیات مدیره بدنبال ایجاد ارتباطات موثر در روابط بین نهادی است عنوان کرد: در این دوره تحکیم روابط با سایر سازمان ها را جز سیاست های کاری خود قرار داده ایم و امیدواریم با یک تعامل سازنده بین نظام مهندسی ساختمان با وزارتخانه های مرتبط و مجلس، اصلاحات سازنده ای صورت پذیرد.
مهندس افخمی گلی در ادامه با اشاره به لزوم  واقعی سازی جدول هزینه ساخت اعلامی از سوی نهادهای متولی ،‌خواستار احقاق حقوق مهندسان جهت برابری حق الزحمه مهندسان با شرح خدمات و مسئولیت های ایشان شد. 
مهندس  ترانه مهاجر دبیر سازمان نیز تاکید کرد با توجه به اینکه قانون نظام مهندسی ساختمان به عنوان تنها مرجع قابل استناد نیاز به اصلاح دارد،‌خواستار بازنگری در پیش نویس اعلام شده قانون و اعمال اصلاحات در خصوص پیشنهادات مطرح شده دارندگان مدارک تحصیلی ناپیوسته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شد.
مهندس مهاجر در انتهای سخنان خود خواستار کوتاه شدن دست افراد فاقد صلاحیت از نظام ساخت و ساز کشور به  کمک مجلس شورای اسلامی شد.
دکتر دانیال معظمی عضو ترافیک هیات مدیره گفت: رشته ترافیک از رشته های ریشه دار مصوب قانون سال ۱۳۷۴ است و تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ عضو، ۱۰۰۰ عضو پروانه دار و ده هزار دانش آموخته این رشته در سطح کشور وجود دارند که همه دارای حقوق اجتماعی و مکتسبه هستند.
دکتر معظمی تاکید بر منویات مقام معظم رهبری بر حل مشکلات ترافیکی به صورت علمی و تخصصی  نمود و خواستار ارتقا جایگاه این رشته در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شد. 
مهندس معظمی اشاره نمود که رشته ترافیک با منافع عمومی سرو کار داشته و عدم توجه به جایگاه این رشته منجر به کاهش کیفیت خدمات به شهروندان خواهد شد. 
عضو ترافیک هیات مدیره سازمان اشاره کرد: مطالعات ترافیکی به عنوان سند زیردستی در توسعه شهری و طرح های شهرسازی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: به دلیل ضرورت و اهمیت این رشته و پیگیری بسیاری از دستگاه ها مبحث ۲۳ مقررات ملی ساختمان ( الزامات ترافیکی ساختمان ها ) در دفتر تدوین مقررات ملی به تصویب رسیده است که انشالله توجه به این رشته مهم بیش از پیش مورد توجه مسئولین شهری باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.