امام جمعه موقت مشهد گفت: امروز قدرت و توان امریکا رو به ضعف و افول است.

آمریکا سلطه خود را در منطقه از دست داد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که ظهر امروز در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد اظهار کرد: دو تذکر به مسئولین سه قوه می‌دهم همه مسئولان امروز و گذشته و آینده بدانند و می‌دانند که اگر حضور صد درصدی مردم را در پشتوانه از انقلاب نیاز دارند حداقل باید سه چیز را برای مردم فراهم کنند. یک رفاه مادی و عمومی است، چراکه از گرسنه نمی‌توان انتظار عفت و پاکی،حضور در میدان و دفاع داشت؛ دوم امنیت، بدون امنیت مردم نمی‌توانند زندگی کنند و سوم اطمینان و آرامش و دغدغه خاطر نداشتن نسبت به ناموس و خانواده؛ وقتی این سه چیز جمع شد آنجا جای مناسب برای زندگی انسان است. انسان اشرف مخلوقات است و باید زندگی با آرامش، رفاه و امنیت داشته باشد.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: رهبر انقلاب در گفتارشان با مردم آذربایجان فرمودند کلید پیروزی هر حرکتی از جمله حرکت  انقلاب اسلامی، استمرار حرکت است و ادامه  حرکت، اگر حرکتی از استمرار متوقف شد باطل و فاسد و تباه می‌شود ایشان فرمودند برای اینکه حرکت استمرار پیدا کند باید اهداف انقلاب را پیش روی خود در نظر داشته باشیم.

وی عنوان کرد: پیشرفت کشور، عدالت اجتماعی، اقتدار تشکیل جامعه اسلامی در کشور و رسیدن به تمدن  نوین اسلامی، اهداف انقلاب است که باید همیشه جلوی چشم انسان روشن باشد. شهید بهشتی می‌فرمودند برای یک حرکت موفق وسالم  اولین چیزی باید مشخص و روشن باشد هدف است وگرنه متوقف می‌شوید.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت، جبهه گسترده داعش را که از ۸۰ کشور دنیا نیرو گرفته بود و ۸۵ درصد سرزمین سوریه را اشغال کرده بود و در موصل عراق حکومت تشکیل داده بود و حمایت مالی آل سعود خائن پشت سرش بود و حمایت‌های اطلاعاتی و نظامی آمریکا پشت سرش بود؛ فرانسه و انگلیس و بعضی از کشورهای مزدور عربی نیز به او کمک می‌کردند و این بساط جمع شد هر چند قرار نبود از نظر آمریکا  جمع شود، بلکه قرار بود حکومت ایران را از پای درآورد و حکومت داعش را در جهان اسلام بنا کند و جبهه مقاومت آن را زمین‌گیر کرد و از بین برد.

وی اظهارکرد: با اینکه آمریکا در منطقه مزدور دارد و نفوذی و مرتب دارد توطئه می‌کند؛ اما سلطه خود را در منطقه از دست داده است و دیگر بر عراق و بحرین و افغانستان و سوریه سلطه ندارد و دیگر مسلط بر این کشورها نیست.

حجت الاسلام فرزانه گفت: روزی آمریکا تصمیم گرفت نه تنها حزب الله را از بین ببرد، بلکه تمام شیعیان لبنان را از بین ببرد؛ اما لبنان نه تنها آمریکا بلکه اسرائیل را نیز بیرون کرد و در جنگ ۳۳ روزه فاتح شد؛ امروز جبهه مقاومت در تسلط بر آزاد کردن منطقه رو به افزایش قدرت و توان و امریکا رو به ضعف و افول است ملت ایران چند دهه است که از آمریکا نمی‌ترسد، چراکه ندای ملکوتی امام خمینی به ما فهماند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و امروز از هر روزی باید بیشتر نترسد؛ از کدام قدرت آمریکایی که حزب الله بیرونش کرده یا انصار الله از پای درش آورده و حشد الشعبی جلوی ورودش را به عراق گرفته، باید بترسیم؟

وی ادامه داد: آینده خیلی روشن است چون طرحی که امام خمینی داد طرحی الهی است و خداوند پشت این طرح است  و همه عالم دارد به این طرح کمک می‌کند. به یاد دارید روزی را که آمریکا در طبس شکست خورد؟ طوفان شن شد امام فرمودند گرد و غبار ماموریت داشته، شک نکنید تمام ذرات عالم وجود تا زمانی که شما در این راه باشید پشتیبان شما خواهد بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.