معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از حضور ۲۰۰ هنرمند ملی در رویداد هنری «هواداریم» خبر داد و گفت: این رویداد در قالب‌های مختلف هنری به مدت سه روز در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

رویداد هنری «هواداریم» با حضور ۲۰۰ هنرمند ملی در قم برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی در اجتماع هیات مذهبی استان قم، با تاکید بر اینکه جشنواره‌ها و مسابقات متعددی در ایام نیمه شعبان در حال برگزاری است افزود: رویداد بزرگ هنری با حضور ۲۰۰ هنرمند از سراسر کشور و در هشت کارگاه مختلف هنری از فردا ۲۰ اسفندماه جاری آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در مسجد مقدس جمکران در سه حوزه برنامه‌های خود را طراحی کرده‌ایم، اظهار کرد: توسعه جشن‌های مسجد جمکران از یک روز به بیش از ۱۰ روز از میلاد سیدالشهدا(ع) تا میلاد امام زمان(عج) یکی از این برنامه‌هاست که در طول این روزها جشن‌های متعددی با محوریت ایران همدل و با حضور هیئات مذهبی استان‌های مختلف ترتیب می یابد.

وی با بیان اینکه تنها در شبی که عزیزان ما از اصفهان مهمان مسجد مقدس جمکران هستند ۲۲۰ دستگاه اتوبوس و بالغ بر ۹ هزار نفر عهد انتظار با مهدی موعود(عج) خواهند بست گفت: در شب‌های دیگر نیز از استان البرز ۵ هزار نفر و استان مرکزی دو هزار نفر به مسجد مقدس جمکران مشرف می شوند تا با امام زمان عهد ببندند. همچنین گردهمایی جوانان عاشورایی با حضور ۳ هزار نفر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه جشن ویژه ملیت‌های مختلف نیز در طول این دهه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود گفت: همایش‌های متعدد اقشار و زنان وغیره نیز در این ایام در حال برگزاری است.

حسین‌آبادی با اشاره به این که پیاده‌روی بزرگ صبح روز نیمه شعبان نیز با مشارکت ویژه هیئات مذهبی استان برگزار می‌شود افزود: با توجه به اینکه موکب‌های متعدد در بلوار پیامبر اعظم داریم از ساعت ۸ صبح روز نیمه شعبان پیاده‌روی از ابتدای بلوار آغاز شده و در مسجد جمکران نیز جشن ویژه‌ای ترتیب می یابد.

وی یادآور شد: هشتگ «به عشق مهدی هواداریم» امسال طراحی شده و قرار است فرهنگ‌سازی بین مردم صورت گیرد که هوادار یکدیگر باشند؛ ما نمی‌توانیم هودار پدر و مادر، همسر، فرزندان، فقرا و نیازمندان و دوستان نباشیم و بگوییم منتظر ظهوریم.

حسین‌آبادی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در روایات هم تاکید شده که شیعه و مسلمان باید از وضع همسایگان خود خبر داشته باشد و شایسته نیست همسایه ما نان شب نداشته باشد و ما سیر بخوابیم. پس بنای امسال ما این است که همه این فرهنگ را در زندگی خود جاری کنند که به عشق امام زمان(عج) گره از یک یا چند نفر بگشاییم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.