رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی«ایستگاه بهار زندگی» را بزرگترین رویداد نوروزی آستان قدس رضوی ذکر کرد.

«ایستگاه بهار زندگی» بزرگترین  رویداد نوروزی آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، عبدالحمید طالبی؛ رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در نشست هم‌اندیشی و اطلاع‌رسانی رویداد نوروزی «ایستگاه بهار زندگی» که صبح امروز با حضور فعالان و شرکت‌کنندگان این رویداد در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: از مهم‌ترین سیاست‌هایی که به تمامی دستگاه‌های مجموعه آستان قدس رضوی به ویژه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ابلاغ شده است، توجه به توسعه و ترویج معارف قرآنی و اهل بیت(ع) بویژه معارف رضوی و سبک زندگی حضرت رضا(ع) است.
وی به تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ و تقارن آن با عید بزرگ نیمه شعبان و آغاز ماه مبارک رمضان اشاره و ابراز کرد: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا از میزبانی زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) محروم بودیم و محدودیت‌هایی در خصوص تشرف به بارگاه نورانی این امام همام وجود داشت، در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ افتخار میزبانی تعداد کثیری از زائران را خواهیم داشت که در همین راستا تمهیدات ویژه‌ای از سوی آستان قدس رضوی اندیشیده شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: طبق تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی در جمع موکب داران عراقی بر استمرار موکب‌داری در طول ایام سال و ارائه خدمات فرهنگی در کنار خدمات اجتماعی به زائران، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بر آن شده است نمایشگاهی را در ایام نوروز با عنوان «ایستگاه بهار زندگی» در مسیر پیاده راه آیت‌الله طبسی حرم مطهر رضوی راه‌اندازی کند.
وی با بیان اینکه این اتفاق برای نخستین‌بار در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ رقم خواهد خورد، گفت: چند رویداد دیگر اعم از گذر فرهنگ و ادب با محوریت عرضه محصولات فرهنگی در ضلع باب الجواد(ع) با حضور انتشارات بزرگ کشور و عرضه ۱۶۰۰۰ عنوان کتاب و برپایی نمایشگاه کتاب در ۸ نقطه از حرم مطهر رضوی در این ایام پیش بینی شده است. 
طالبی در ادامه با اشاره به شعار محوری آستان قدس در سال ۱۴۰۱ با عنوان «همه خادم الرضاییم؛ میزبانی کریمانه و عهد جاودانه»، گفت: با توجه به این شعار سعی ما بر این است زائران بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) طعم شیرین میزبانی کریمانه را دریافت کنند.
وی ادامه داد: از تمامی شرکت‌کنندگان و غرفه داران این نمایشگاه تقاضا دارم کیفیت خدمات خود را افزایش داده و در شان حضرت رضا(ع) به ارائه خدمت بپردازند و بهترین خدمات را به بهترین شکل ممکن به زائران نوروزی حرم علی بن موسی الرضا(ع) ارائه دهند.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، ادامه داد: در همین راستا باید به موضوعاتی همچون اطلاع رسانی در سطح شهر، تنوع فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی، نذر فرهنگی، دقت در چینش محصولات  و.... توجه شود.
وی ادامه داد: این رویداد در قالب ۳۰ غرفه نمایشگاهی ، از ۲۵ اسفندماه تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۴ در پیاده راه آیت‌الله طبسی حرم مطهر رضوی با محوریت زائر محور و مطابق با اقتضاعات زائران راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.